Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [12-PE-S2-4PIPZ]
semestr letni 2013/2014
Wykład,
grupa nr 2
Przedmiot: | Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [12-PE-S2-4PIPZ] |
Zajęcia: |
semestr letni 2013/2014 [2013/2014L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman |
Strona domowa grupy: | http://www.weinoe.us.edu.pl |
Literatura: |
Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011. Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998. Piechaczek-Ogierman G.: Postawy zdrowotne uczniów i ich socjokulturowe uwarunkowania. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009. Szewczyk T.: Pedagogika zdrowia. W: B. Śliwerski (red): Pedagogika. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. T. 3, GWP, Gdańsk 2006. Borzucka-Sitkiewcz K.: Kształtowanie zachowań zdrowotnch w procesie socjalizacji a styl życia młodzieży (w regionie górnośląskim). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005. Heszen-Niejodek (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997. Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002. |
Zakres tematów: |
1. Zdrowie w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. 2-3. Profilaktyka i promocja zdrowia - inspirowanie do zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju oraz kształcenie postaw prozdrowotnych, prospołecznych i prorodzinnych. 4. Zachowania ryzykowne i zagrażające zdrowiu. 5. Choroby cywilizacyjne – etiologia, objawy i zapobieganie |
Metody dydaktyczne: |
Wykład z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest otrzymanie oceny pozytywnej z testu |
Uwagi: |
OW |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.