Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [12-PE-S2-4PIPZ] semestr letni 2013/2014
Wykład, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [12-PE-S2-4PIPZ]
Zajęcia: semestr letni 2013/2014 [2013/2014L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.us.edu.pl
Literatura:

Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011.

Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998.

Piechaczek-Ogierman G.: Postawy zdrowotne uczniów i ich socjokulturowe uwarunkowania. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009.

Szewczyk T.: Pedagogika zdrowia. W: B. Śliwerski (red): Pedagogika. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. T. 3, GWP, Gdańsk 2006.

Borzucka-Sitkiewcz K.: Kształtowanie zachowań zdrowotnch w procesie socjalizacji a styl życia młodzieży (w regionie górnośląskim). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005.

Heszen-Niejodek (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997.

Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002.

Zakres tematów:

1. Zdrowie w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym.

2-3. Profilaktyka i promocja zdrowia - inspirowanie do zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju oraz kształcenie postaw prozdrowotnych, prospołecznych i prorodzinnych.

4. Zachowania ryzykowne i zagrażające zdrowiu.

5. Choroby cywilizacyjne – etiologia, objawy i zapobieganie

Metody dydaktyczne:

Wykład z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia jest otrzymanie oceny pozytywnej z testu

Uwagi:

ZEWITP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)