Profilaktyka i promocja zdrowia w przedszkolu i szkole [12-PZZ-ZEW-2PZ]
semestr letni 2013/2014
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Profilaktyka i promocja zdrowia w przedszkolu i szkole [12-PZZ-ZEW-2PZ] |
Zajęcia: |
semestr letni 2013/2014 [2013/2014L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman |
Strona domowa grupy: | http://www.weinoe.us.edu.pl |
Literatura: |
Andruszkiewicz A, Banaszkiewicz M. Promocja zdrowia. Tom I.-Teoretyczne podstawy promocji zdrowia Wyd. Czelej, Lublin 2008 Karski J. Praktyka i teoria promocji zdrowia Wyd. Ce De Wu Warszawa 2007 Wojnarowska B. Edukacja zdrowotna. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2007 Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2007 Witek A., Łukasik I., Buczak A., Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła -Zdrowy uczeń. Między teorią i praktyką. Wyd. NeuroCentrum, Lublin 2010 Morreale S.P., Spitz B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. 2008 Karski J. Promocja zdrowia. Wyd. Ignis Warszawa 1999 Pike S.,Forster D., Promocja zdrowia dla wszystkich. Wyd. Czelej Lublin 1998 Głowacka M. Promocja zdrowia. Konteksty społeczno-kulturowe. Poznań 2000 Charzyńska-Gula M. Środowiskowy program wychowania zdrowotnego w szkole podstawowej, Lublin 1997 Woynarowska B., Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Wyd. ORE, Warszawa 2012 Syrek E.,Borzucka-Sitkiewicz K., Edukacja zdrowotna. Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009 |
Zakres tematów: |
I.Teoretyczne podstawy wychowania zdrowotnego (idea promocji zdrowia i pojęcie szkoły promującej zdrowie, definicje zdrowia). II.Teoretyczne założenia profilaktyki i elementarnej edukacji zdrowotnej (aksjologiczna sfera edukacji zdrowotnej, teleologiczna i metodyczna sfera profilaktyki i promocji zdrowia, nauczyciel i prakseologiczny wymiar edukacji zdrowotnej - innowacje i nowatorskie rozwiązania w zakresie promocji profilaktyki i zdrowia, przegląd modeli, procedur i faz konstruowania autorskiego programu edukacji zdrowotnej). III. Właściwości psychofizyczne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym a promocja zdrowia. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia pisemnej pracy egzaminacyjnej na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji testu. |
Uwagi: |
ZEWIWP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.