Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka pedagogiczna [12-PZZ-ZEW-3DP] semestr letni 2013/2014
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnostyka pedagogiczna [12-PZZ-ZEW-3DP]
Zajęcia: semestr letni 2013/2014 [2013/2014L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.us.edu.pl
Literatura:

Deptuła M.: Koncepcja diagnozy rozwoju społecznego dzieci w klasach I - IV. Bydgoszcz 1996,

Czeredrecka B.: Analiza pedagogiczna zaburzeń w zachowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym. Rzeszów 1994,

Ekiert - Grabowska D.: Techniki socjometryczne w pracy wychowawcy klas początkowych. Katowice 1984,

Janiszewska B.: Ocena dojrzałości szkolnej : arkusz oceny dojrzałości, metody badań dojrzałości, pomoce do badań. Warszawa 2008, Wydawnictwo "Seventh Sea",

Skulicz D.: Diagnozowanie pedagogiczne. W: S. Pałka (red.): Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1988,

Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T. (red.): Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.

Zakres tematów:

Diagnoza i jej znaczenie w pedagogice i naukach społecznych; rodzaje i obszary diagnozy; etapy postępowania diagnostycznego; charakterystyka podstawowych metod, technik i narzędzi diagnostyki pedagogicznej; proces uczenia się jako przedmiot diagnozy pedagogicznej; diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu; rozpoznawanie specyficznych zdolności uczniów.

Metody dydaktyczne:

- wykład z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych

Metody i kryteria oceniania:

- zaprojektowanie diagnozy pedagogicznej - umiejętne zaprojektowanie diagnozy i zastosowanie metod i technik wykorzystywanych w diagnostyce pedagogicznej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)