Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka pedagogiczna [12-PZZ-ZEW-3DP] semestr letni 2013/2014
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnostyka pedagogiczna [12-PZZ-ZEW-3DP]
Zajęcia: semestr letni 2013/2014 [2013/2014L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.us.edu.pl
Literatura:

Dąbrowska E.: Zapobieganie trudnościom wychowawczym (profilaktyka, diagnostyka, terapia) W: M. Łobocki (red.): Praca wychowawcza z dziećmi i młodzieżą, Lublin 2001, UMCS,

Deptuła M.: Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju społecznego dzieci w klasach I - III. Bydgoszcz 1996, WSP,

Deptuła M. (red.): Diagnostyka, profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej. Bydgoszcz 2005, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Drynda B.: Syndrom nieadekwatnych osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych. Diagnoza i terapia. Kraków 2000, Oficyna Wydawnicza "Impuls".

Skałbania B.: Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary i rozwiązania praktyczne. Kraków 2001, Oficyna Wydawnicza "Impuls".

Zakres tematów:

1. Warsztat diagnostyczny pedagoga – omówienie najważniejszych metod, technik i narzędzi w pracy pedagoga (obserwacja, wywiad, ankieta i kwestionariusze, techniki socjometrii, techniki projekcyjne).

2.Diagnozowanie sytuacji ucznia w środowisku domowym.

3. Diagnozowanie sytuacji ucznia w środowisku szkolnym

4-8. Prezentacja diagnozy interesującego zagadnienia lub przypadku diagnostycznego

(diagnoza ucznia dyslektycznego, diagnoza i praca z uczniem zdolnym, diagnoza i terapia ucznia agresywnego, diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami, diagnoza i praca ofiarą przemocy domowej, diagnoza ucznia z ADHD, diagnozowanie fobii szkolnej, diagnoza autyzmu i zespołu Aspergera lub innego zaproponowanego przez studenta przypadku).

Metody dydaktyczne:

dyskusja,

- metoda projektu

Metody i kryteria oceniania:

- opanowania przez studenta wiedzy na temat etapów i specyfiki przebiegu postępowania diagnostycznego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)