Seminarium magisterskie II: językoznawczo-glottodydaktyczne [02-FL-WL-N2-SMJG-2]
semestr letni 2013/2014
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie II: językoznawczo-glottodydaktyczne [02-FL-WL-N2-SMJG-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2013/2014 [2013/2014L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 50 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Pastucha-Blin |
Literatura: |
Balboni P.E., 1994: Didattica dell’italiano a stranieri, Roma, Bonacci Editore. Cesa-Bianchi M., Bregani P., 1980: Problemi di psicologia scolastica, Brescia, Editrice La Scuola. Dąbrowska, E., Kubiński, W. (red.), 2003: Akwizycja języka w świetle językoznawstwa kognitywnego. Kraków, Universitas. Fabbro F., 1996: Il cervello bilingue, Roma, Casa Editrice Astrolabro. Freddi G., 2004: Psicolinguistica, sociolinguistica, glottodidattica. La formazione di base dell’insegnante di lingue e di lettere, Torino, UTET Libreria. Katerinov K., 1991: L’insegnamento della cultura e civiltà nei corsi di italiano L2, Perugia, Guerra. Komorowska H., 2002: Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa, Fraszka Edukacyjna Lewicka G., 2007: Glottodydaktyczne aspekty akwizycji języka drugiego a konstruktywistyczna teoria uczenia się, Wrocław, ATUT. Łobocki M., 1975: Współudział uczniów w procesie dydaktyczno-wychowawczym, Warszawa, WSiP. Łobocki M., 2003: Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls. Łobocki M., 2003: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Impuls. Maslow A., 2009: Motywacja i osobowość, Warszawa, PWN. Mezzadri M., 2003: I ferri del mestiere, Perugia, Edizioni Guerra Soleil. Mietzel G., 2002: Psychologia kształcenia, Gdańsk, GWP. Nakoneczna D., 1980: Kształcenie wielostronne stymulujące rozwój uzdolnień, Warszawa, WSiP. Niemierko B., 2008: Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa, WAiP. Pilch T., Bauman T., 2001: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa, Wydawnictwo akademickie “Żak”. Porcelli G., 1994: Principi di glottodidattica, Brescia, La Scuola. |
Zakres tematów: |
1. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych a. typologia badań b. problemy a hipotezy badawcze c. pojęcie modelu w badaniach społecznych d. zmienne i wskaźniki e. klasyfikacja jako narzędzie porządkowania wiedzy 2. Metody badań pedagogicznych a. eksperyment pedagogiczny b. metoda indywidualnych przypadków c. metoda sondażu diagnostycznego 3. Techniki badań pedagogicznych a. obserwacja b. wywiad c. ankieta d. badanie dokumentów e. techniki projekcyjne 4. Narzędzia badawcze – tworzenie i zastosowanie 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych a. skale pomiaru b. techniki socjometryczne c. testy pedagogiczne 6. Organizacja i etapy badań naukowych |
Metody dydaktyczne: |
Seminarium. Wykład informacyjny, omawianie, prezentacje PP, dyskusja… Dostarczenie studentom odpowiednich narzędzi metodologicznych, niezbędnych na każdym etapie redagowania pracy magisterskiej. Konsultacje indywidualne. Analiza i korekta poszczególnych fragmentów pracy magisterskiej. |
Uwagi: |
Filologia włoska - studia drugiego stopnia niestacjonarne I rok, 2 semestr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.