Fakultet F9A - Terapia systemowa [06-PS186eD]
semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet F9A - Terapia systemowa [06-PS186eD] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Mateusiak |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa jak w sekcji: podstawowe informacje o przedmiocie. Literatura uzupełniająca: • Bandler R., Grinder J. Satir V. „Zmieniamy się wraz z rodzinami“, GWP, Gdańsk, 1999. • de Barbaro B. (red.) “Schizofrenia w rodzinie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 1999 • Cecchin G. „Mediolańska szkoła terapii rodzin. Wybór prac”, Collegium Medicum UJ, Kraków 1995 • Chrząstkowski S., de Barbaro B. „Postmodernistyczne inspiracje w psychoterapii”. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2012. • Deissler K.G. „Terapia systemowa jako dialog. Odkrywanie samego siebie?” Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 1999 • Górniak L., Józefik B. (red.) „Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin”, Wydawnictwo • Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2003. • Kaleta K. (2011). Rodzinne uwarunkowanie społecznego funkcjonowania jednostek w świetle teorii Minuchina i Bowena. Roczniki Psychologiczne, XIV/2 s. 141-158 • Napier A.Y., Whitaker C. „Rodzinna karuzela. Terapia rodzin bez tajemnic”, Znak, Kraków, 2006. • Pohorecka A. (red.) „Rodzina w terapii”, IPiN, Warszawa, 1992 • Satir V. „Rodzina. Tu powstaje człowiek”, GWP, Gdańsk, 2000. • Satir V. „Terapia rodziny”, GWP, Gdańsk, 2000. • Siewieraka A, Śliwczyńśka J., Namysłowska (2008). Czy możliwa jest diagnoza systemowa. Psychiatria Polska, XLII/1, s. 17-24. • Simon R. „W cztery oczy”, GWP, Gdańsk, 2001. • Stierlin H. i inni „Pierwszy wywiad z rodziną“, GWP, Gdańsk, 1999, • Weeks G.R. L’Abate L. “Paradoks w psychoterapii”, GWP, Gdańsk, 2000 • Zubrzycka E. „Narzeczeństwo, małżeństwo, rodzina, rozwód?”, GWP, 1993. |
Zakres tematów: |
Jak w sekcji: podstawowe informacje o przedmiocie |
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca (z wykorzystaniem rzutnika) i warsztatowe (praca w grupach, aranżacja sytuacji symulowanych i ich omówienie); analiza wybranych przypadków klinicznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny pracy zaliczeniowej: 50-60% możliwych do uzyskania punktów dst 60,1 -69,9% możliwych do uzyskania punktów +dst 70-80% możliwych do uzyskania punktów db 80,1-90% możliwych do uzyskania punktów +db 90,1 -100 % możliwych do uzyskania punktów bdb W pracy zaliczeniowej ocenie podlegać będzie forma graficzna genogramu (znajomość zasad konstrukcji genogramu, czytelność) oraz interpertacja przprowadzona zgodnie z zasadami omówionymi na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.