Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja interpersonalna [06-PS-SM-019] semestr zimowy 2014/2015
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja interpersonalna [06-PS-SM-019]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 135
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Paulina Dankowska, Anna Latusek, Marcin Moroń, Magdalena Sitko-Dominik
Literatura:

-Adams K., Galanes G.J. (2008). Komunikacja w grupach. Warszawa: PWN.

-Berne E. (2010). W co grają ludzie. Warszawa: PWN

-Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.(2007). Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Warszawa: PWN.

-Leathers D.G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowania. Warszawa: PWN.

-Stewart J. (red.) (2002). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: PWN.

-Adler R. B., Rosenfeld L. B., Proctor II R. F. (2006). Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się. Poznań: REBIS.

-Grzesiuk, L.,Trzebińska, E. (1978). Jak ludzie porozumiewają się. Warszawa: Nasza

Księgarnia.

-Mandal E. (2008).Miłość, władza, manipulacja w bliskich związkach. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

-Nęcki Z. (1996). Komunikacja międzyludzka. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej

-Witkowski T. (2006). Psychologia kłamstwa. Taszów: Biblioteka Moderatora

Zakres tematów:

1.Wprowadzenie do zagadnień psychologii komunikacji.

2.Wybrane teorie komunikacji interpersonalnej.

3.Komunikacja werbalna. Język i jego funkcje. Rodzaje słuchania.

4.Niewerbalne aspekty komunikacji interpersonalnej i jej funkcje.

5.Bariery komunikacyjne.

6.Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się werbalnego i niewerbalnego.

7.Poziomy komunikacji i stany ego w teorii analizy transakcyjnej. Gry interpersonalne.

8.Wzorce komunikacji męskiej i kobiecej.

9.Kłamstwo w komunikacji interpersonalnej.

10.Przygotowywanie wystąpień publicznych – cele i struktura przekazu.

11.Wystąpienia publiczne - ćwiczenia.

12.Kontekst społeczno-kulturowy komunikacji.

13.Komunikacja na poziomie grupowym. Formy komunikacji grupowej i organizacyjnej. Sieci komunikacyjne.

14.Komunikacja w przestrzeni internetowej.

15.Podsumowanie zajęć. Omówienie pracy zaliczeniowej.

Metody i kryteria oceniania:

Średnia ważona: ocena z kolokwium (0,5), pracy zaliczeniowej (0,3) oraz przygotowywanego wystąpienia publicznego (0,2), aktywność studenta może być podstawą do podwyższenia oceny o 0,5 stopnia

Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny końcowej modułu jest obecność na minimum 90% zajęć (istnieje możliwość odrabiania zajęć na dyżurach).

Zasady zaokrągleń

3,00 do 3,25 - dostateczny;

3,26 do 3,75 - dostateczny plus;

3,76 do 4,25 - dobry;

4,26 do 4,60 - dobry plus;

4,61do 5,00 - bardzo dobry

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)