Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [06-PS802W] semestr letni 2014/2015
seminarium, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [06-PS802W]
Zajęcia: semestr letni 2014/2015 [2014/2015L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Patrycja Rudnicka
Strona domowa grupy: http://el.us.edu.pl/wpip/course/view.php?id=22
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

METODOLOGIA PISANIA PRAC NAUKOWYCH:

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. Pobrano z: http://liberilibri.pl/ksiazka/podstawowe-standardy-edytorskie-naukowych-tekstów-psychologicznych-w-języku-polskim-na

Stocki, R., Nęcka, E. (1999). Jak pisać prace z psychologii poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Universitas.

Zasady dyplomowania obowiązującymi w Instytucie Psychologii UŚ (http://www.ip.us.edu.pl/?fo_id=61975)

PSYCHOLOGIA INTERNETU

Artykuły:

Batorski, D., Olcoń-Kubicka, M. (2006). Prowadzenie badań przez Internet – podstawowe zagadnienia metodologiczne. Studia Socjologiczne, 3(182), 99-132.

Barak, A., Suler, J. (2008). Reflections on the Psychology and Social Science of Cyberspace. W: A. Barak (red.), Psychological aspects of cyberspace: Theory, research, applications (s. 1-12). Cambridge, UK: Cambridge University Press.Pobrano z: http://construct.haifa.ac.il/~azy/01-Barak&Suler.pdf

Henne, K. (2004). Internet – nowa technika badań w psychologii. Nowiny Psychologiczne, 2, 5-29.

Sargis, E. G., Skitka, L. J., William McKeever. (2013). The Internet as Psychological Laboratory Revisited: Best Practices, Challenges, and Solutions. W: Y. Amichai-Hamburger (red.), The social net: The social psychology of the Internet. (pp. 253-270). Oxford, UK: Oxford University Press. Retrieved from https://www.uic.edu/labs/skitka/public_html/SocialNet2e.pdf

Szmigielska, B., Wolski, K., Jaszczak, A. (2012). Modele wyjaśniające zachowania użytkowników internetu. E-mentor, 3(45).

Zając, J., Krejz, K. (2007). Internet jako przedmiot i obszar badań psychologii społecznej. Psychologia Społeczna, 2(3-4), 191–200.

Książki:

Power, A. i Kirwan, G. (2013). Cyberpsychology and New Media: A thematic reader. Hove: Psychology Press.

Wallace, P. (2001). Psychologia Internetu. Poznań: Rebis.

Lektury zalecane:

Czasopisma:

CyberPsychology and Behaviour (obecnie Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking), Computers in Human Behaviour, Social Science Computer Review, Journal of Computer-Mediated Communication, First Monday, International Journal of Internet Science, Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, e-Mentor

Książki:

Amichai-Hamburger, Y. (2013). The social net: Understanding human behavior in cyberspace. Oxford: Oxford University Press.

Aouil, B. (2004). Psychologia pomocy Online. Bydgoszcz: Magraf.

Barak, A. (2008). Psychological Aspects of Cyberspace: Theory, research, applications. Cambridge: Cambridge University Press.

Castells, M. (2003). Galaktyka Internetu. Poznań: Rebis.

Coovert, M. D., Thompson, L. F. (red.).(2013). The psychology of workplace technology. New York, NY: Routledge/Psychology Press.

Gackenbach, J. (red.).(1998). Psychology and the Internet. San Diego: Academic Press.

Hewson, C.,Yule, P., Laurent, D., Vogel, C. (2003). Internet research methods:A practical guide for the behavioural and social sciences. London: Sage.

Jenkins, H. (2006). Kultura konwergencji: Zderzenie starych i nowych mediów. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Joinson, A. N. (2007). The Oxford handbook of Internet psychology. Oxford: Oxford University Press.

Joinson, A. N. (2003). Understanding the Psychology of Internet Behavior. Palgrave Macmillan

Mann, Ch., Stewart, F. (2000). Internet communication and qualitative research. A handbook for researching online. London: Sage Publications.

Zakres tematów:

SEMESTR 8 - Cele:

1. Studia literaturowe i przygotowanie szczegółowego konspektu części teoretycznej.

2. Finalizacja opisu założeń empirycznej pracy (F.1 - Problem i metodologia badań własnych).

3. Identyfikacja i dobór narzędzi badawczych.

4. Przygotowanie struktury bazy danych.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki uzyskania zaliczenia:

1. Przedstawienie w formie pisemnej efektów studiów literaturowych w postaci bibliografii.

2. Przedstawienie w formie pisemnej szczegółowego konspektu części teoretycznej (struktura i zarys treści rozdziałów, szczegółowy opis zmiennych wraz z bibliografią).

3. Złożenie rozdziału F.1 - Problem i metodologia badań własnych części empirycznej pracy.

4. Przedstawienie w formie pisemnej planu statystycznej analizy wyników.

5. Przedstawienie kompletu narzędzi badawczych; w przypadku samodzielnej konstrukcji narzędzia złożenie rezultatów badań pilotażowych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)