Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [06-PS804D] semestr letni 2014/2015
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [06-PS804D]
Zajęcia: semestr letni 2014/2015 [2014/2015L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Małgorzata Chrupała-Pniak
Literatura:

Podręczniki i artykuły z zakresu metodologii badań psychologicznych, analizy statystycznej w badaniach psychologicznych, aktualna literatura w zakresie wybranego tematu pracy.

Bedyńska, A, Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie.

Bedyńska, A, Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie.

Bedyńska, A, Książek, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne przewodnik do wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie.

Boć, J. (2009). Jak pisać pracę magisterską. Wrocław: Kolonia Limited.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim
na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri.

Morison, M. (1996). Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.

Rabiej, M. (2012). Statystyka z programem Statistica. Gliwice: Helion.

Sternberg, R.J. (red.) (2011). Recenzowanie prac naukowych w psychologii. Warszawa: PARADYGMAT.

Wieczorkowska, G., Wierzbiński, J. (2007). Statystyka. Analiza badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Wójcik, K. (2012). Piszę pracę akademicką, pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa: LEX a Wolters Kluwer business.

Zakres tematów:

Seminarium dotyczy zagadnień szeroko pojętego psychologicznego funkcjonowania człowieka pracującego i jego dobrostanu związanego z pracą. Charakteryzowane będą czynniki zwiększające, jak i zmniejszające psychologiczny dobrostan w sytuacji pracy, w relacjach z przełożonymi i współpracownikami, m.in. motywacja autonomiczna, pasja, samoocena oraz identyfikacja zespołowa i in.

4 semestr seminarium magisterskiego stanowi podsumowanie pracy nad przygotowaniem i przeprowadzeniem badań empirycznych, będących podstawą pracy magisterskiej.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone w formie konwersatoryjnej, dyskusje kierowane, prezentacje autorskie, ćwiczenia praktyczne w zakresie warsztatu badacza, analiza źródeł pierwotnych i wtórnych; prezentacje referatów przygotowanych przez studentów, indywidualne konsultacje.

Omówienie przeprowadzonych analiz statystycznych i wyprowadzanie wniosków z badań podczas wspólnych dyskusji grupowych i indywidualnych konsultacji.

Metody i kryteria oceniania:

Na podstawie przyjętego modelu badawczego przeprowadzenie badań własnych i opracowanie bazy danych zawierającej wyniki badań własnych przy pomocy ogólnie dostępnego oprogramowania statystycznego (np. Excel). Zgodnie ze standardami metodologicznymi poprawność i jakość zgromadzonych danych, poprawność kodowania oraz przygotowania do dalszych analiz statystycznych.

Bazę w wersji elektronicznej student składa nie później niż do zakończenia sesji zaliczeniowej. Za przekroczenie terminu obniżenie oceny zgodnie z przyjętymi wcześniej kryteriami.

Przygotowanie raportu zgodnie z zasadami opracowywania wyników badań empirycznych, zawierającego rezultaty analiz statystycznych wraz z jednoznacznie sformułowanymi wnioskami oraz interpretację uzyskanych wyników.

Prezentacja uzyskanych wyników, poddanie ich krytycznej dyskusji w grupie seminaryjnej.

Student przedstawia zarówno ustnie, jak i pisemnie raport z badań własnych w terminie ustalonym z prowadzącym, nie później niż do zakończenia sesji zaliczeniowej. Ocenie podlega zarówno poprawność wnioskowania, wnikliwość analizy jak również formalna strona raportu oraz terminowość.

Ocena końcowa jest średnią ważoną poszczególnych weryfikatorów:

Semestr 4 – opracowanie bazy danych (waga 0,5); pisemny raport z badań (waga 0,5).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)