Seminarium magisterskie [06-PS804D]
semestr letni 2014/2015
seminarium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [06-PS804D] |
Zajęcia: |
semestr letni 2014/2015 [2014/2015L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Elżbieta Turska |
Literatura: |
Hall, D.T. (2004). The protean career: A quarter century journey. Journal of Vocational Behavior, 65(1), 1 – 13. Hall, D. T., Briscoe, J. P., Kram, K. E. (1997). Identity, values and learning in the protean career. In: C. L. Cooper, S. E. Jackson (eds.): Creating tomorrow’s organizations (s. 321 – 335). London: John Wiley & Sons. Mądrzycki, T. (1996). Osobowość jako system tworzący i realizujący plany. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Bohdziewicz, P. (2010). Współczesne kariery zawodowe: od modelu biurokratycznego do przedsiębiorczego. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 3 – 4, 39 – 56. Briscoe, J.P., Hall, D.T. (2006). The interplay of boundaryless and protean careers: Combinations and implications, Journal of Vocational Behavior, 69, 4 – 18. Briscoe, J.P., Hall, D.T., DeMuth, R.L.F. (2006). Protean and boundaryless careers: An empirical exploration. Journal of Vocational Behavior, 69, 30 – 47. Hall, D.T. (1996). Protean careers of the 21st century. Academy of Management Executive, 10(4), 8-16. |
Zakres tematów: |
1. Cele i wartości w karierze na różnych etapach rozwoju zawodowego. 2. Etap życia a satysfakcja z modelu kariery. 3. Proaktywność w karierze. Uwarunkowania i pomiar proaktywności. 4. Poczucie jakości życia pracowników realizujących różne wzory kariery zawodowej. 5. Negatywne zjawiska związane z karierą zawodową (mobbing, wypalenie, pracoholizm, stres zawodowy). 6. Zadowolenie z kariery a zadowolenie z życia na różnych etapach rozwoju zawodowego. 7. Poczucie własnej skuteczności, kariera i zadowolenie. 8. Wzory karier zawodowych oraz zmienne indywidualne jako predyktory poczucia jakości życia. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja nad uzyskanymi wynikami w świetle istniejącej wiedzy z danego obszaru psychologii, analiza problemów, pojawiających się w trakcie realizacji projektów badawczych studentów. Korekta tekstu, przypisów, prawidłowe opracowanie części graficznej pracy. Praca indywidualna. |
Metody i kryteria oceniania: |
Opracowanie bazy danych zawierającej wyniki badań własnych za pomocą ogólnie dostępnego oprogramowania statystycznego (np. Spss). Przygotowanie raportu zgodnie z zasadami opracowywania wyników badań empirycznych, zawierającego rezultaty analiz statystycznych wraz z czytelnie i naukowo sformułowanymi wnioskami oraz interpretację uzyskanych wyników. Prezentacja uzyskanych wyników w grupie seminaryjnej, poddanie ich krytycznej dyskusji. |
Uwagi: |
Ostateczne wyniki proponuje się zaprezentować w grupie seminaryjnej i poddać je krytycznej dyskusji i analizie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.