Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot specjalizacyjny I - organizator i promotor projektów medialnych [02-KU-S1-048A] semestr zimowy 2014/2015
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przedmiot specjalizacyjny I - organizator i promotor projektów medialnych [02-KU-S1-048A]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 16:45 - 18:15
sala 215
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 14
Prowadzący: Ilona Copik
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

S. Urban, W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001.

L. Lessig, Wolna kultura, Warszawa 2005 (fragm. Wolna kultura, Wprowadzenie, Piractwo).

Literatura uzupełniająca:

M. Tokarz, Ćwiczenia z wnioskowania i argumentacji : zbiór zadań i przykładów do podręcznika "Argumentacja, perswazja, manipulacja", Tychy : Śląskie Wydawnictwa Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych, 2006.

Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów, red. E. Bańkowska, A. Mikołajczuk, Warszawa 2003.

Zakres tematów:

• Źródła informacji naukowej, podział, znaczenie.

• Struktura tekstu pracy naukowej (forma, styl, język, podziały formalne etc.)

• Formułowanie problemu badawczego. Wybór tematu pracy.

• Plan pracy i konspekt.

• Zapisy bibliograficzne i cytacje.

• Sposoby tworzenia odnośników i przypisów.

• Tworzenie bibliografii zawartości czasopism.

• Prawo autorskie w odniesieniu do prac dyplomowych.

• Co oznacza „wolna kultura”.

• Prezentacja konspektów prac studenckich – wybranego, wstępnie opracowanego problemu badawczego. Prezentacja opracowanych bibliografii zawartości czasopisma.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne (30 godz. zajęć, 100 godz. pracy własnej studenta).

Metody i kryteria oceniania:

Prowadząca weryfikcję efektów kształcenia: Ilona Copik

Sposoby weryfikacji:

wypowiedź tematyczna 02-KO1SN-12-w_s

wymagania merytoryczne: student prezentuje na forum grupy swoje zainteresowania naukowe, wykazując się wiedzą z zakresu omawianego tematu, znajomością terminologii naukowej i metodologii badań medio- i filmoznawczych.

Kryteria oceny:

5 pkt - student ma szeroką wiedzę tematyczną i potrafi ją ciekawie przekazać, w stopniu bardzo dobrym posługuje się terminologią naukową, zna i swiadomie stosuje wybraną metodologię badań.

4 pkt - student ma wiedzę tematyczną i potrafi ją rzeczowo przekazać, w stopniu dobrym posługuje się terminologią naukową, zna i swiadomie stosuje wybraną metodologię badań.

3 pkt - student ma wiedzę tematyczną i potrafi ją rzeczowo przekazać, w stopniu dobrym posługuje się terminologią naukową, zna i stosuje wybraną metodologię badań.

2 pkt - student ma wiedzę tematyczną i potrafi ją w ogólnych zarysach przekazać, w stopniu dostatecznym posługuje się terminologią naukową, zna i stosuje wybraną metodologię badań.

1 pkt - student ma powierzchowną wiedzę tematyczną, przekazuje ją w ogólnych zarysach, w stopniu zadowalającym posługuje się terminologią naukową, wykazuje świadomość metodologii badań.

0 pkt - student nie dzieli się swoimi zainteresowaniami na forum grupy.

Przebieg procesów weryfikacji: w toku zajęć laboratoryjnych.

problem badawczy 02-KO1SN-12-w_f

wymagania merytoryczne: student samodzielnie pozyskuje, analizuje i interpretuje źródła naukowe, rozpoznaje ich rodzaje i przydatność, ustala zakres tematyczny własnych zainteresowań naukowych, na tej podstawie formułuje problem badawczy, interpretuje wyniki swojej pracy w formie pisemnej, sporządza potrzebną bibliografię.

Kryteria oceny:

5 pkt - student samodzielnie i twórczo pozyskuje, analizuje, interpretuje źródła,wykazując się znajomością ich rodzajów, ustala i formułuje w sposób merytorycznie poprawny problem badawczy, w stopniu bardzo dobrym opanowuje umiejętności tworzenia bibliografii, przypisów, cytacji, redaguje szczegółowy konspekt własnej pracy będący dowodem oryginalnego ujęcia proponowanej tematyki.

4 pkt - student samodzielnie pozyskuje, analizuje, interpretuje źródła,wykazując się znajomością ich rodzajów, ustala i formułuje w sposób merytorycznie poprawny problem badawczy, w stopniu dobrym opanowuje umiejętności tworzenia bibliografii, przypisów, cytacji, redaguje szczegółowy konspekt własnej pracy będący dowodem własciwego ujęcia proponowanej tematyki.

3 pkt - student samodzielnie pozyskuje, analizuje, interpretuje źródła,wykazując się znajomością ich rodzajów, ustala i formułuje z pomocą nauczyciela problem badawczy, w stopniu dobrym opanowuje umiejętności tworzenia bibliografii, przypisów, cytacji, redaguje szczegółowy konspekt własnej pracy będący dowodem poprawnego ujęcia proponowanej tematyki.

2 pkt - student samodzielnie pozyskuje i analizuje źródła,wykazując się ogólną znajomością ich rodzajów, ustala i formułuje z pomocą nauczyciela problem badawczy, w stopniu dostatecznym opanowuje umiejętności tworzenia bibliografii, przypisów, cytacji, redaguje ogólny konspekt własnej pracy będący świadectwem powierzchownego rozeznania tematu.

1 pkt - student samodzielnie pozyskuje i analizuje źródła, ustala i formułuje problem badawczy jednak z pomocą nauczyciela, w stopniu zadowalającym opanowuje umiejętności tworzenia bibliografii, przypisów, cytacji, redaguje ogólny konspekt własnej pracy będący świadectwem powierzchownego rozeznania tematu.

0 pkt - student nie potrafi ustalić problemu badawczego, nie redaguje konspektu pracy.

Przebieg procesów weryfikacji: na ostatnich zajęciach w semestrze.

Skala ocen po przeliczeniu punktów:

4,76-5 – bardzo dobry

4,51-4,75 – plus dobry

3,76-4,50 – dobry

3,51-3,75 – plus dostateczny

3,0-3,50 – dostateczny

poniżej 3.0 – niedostateczny

Uwagi:

5 semestr kulturoznawstwa, specjalność przestrzenie kultury, seminarium organizator i promotor projektów medialnych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)