Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym [12-PE-ZTP-S1-5PNWF] semestr zimowy 2014/2015
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym [12-PE-ZTP-S1-5PNWF]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Tomasz Szurmik
Literatura:

Sulisz S. : Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym

Strzyżewski S. : Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej

Trześniowski R. : Zabawy i gry ruchowe

Bondarowicz M. : Zabawy w grach sportowych

Gniewkowski W., Wlaźnik K. : Wychowanie fizyczne

Czasopisma: Lider, Wychowanie fizyczne i zdrowotne

Zakres tematów:

1. Zasady dydaktyczne w wychowaniu fizycznym

2. Metody prowadzenia zajęć w wychowania fizycznego

3. Formy organizacyjne w wychowaniu fizycznym

4. Lekcja wychowania fizycznego, zasady budowy lekcji

5. Toki lekcyjne w poszczególnych typach lekcji. Tok zajęć ruchowych w przedszkolu

6. Organizacyjne formy pracy w zakresie wychowania fizycznego w przedszkolu

7. Czynności nauczyciela

8. Miejsce wychowania fizycznego w programie wychowania w przedszkolu i szkole

9. Przygotowanie nauczyciela do lekcji – program w.f a plan pracy(rozkład materiału).

Konspekt lekcji wychowania fizycznego

10. Kształtowanie sprawności morfo-funkcjonalne: ćwiczenia wzmacniające układ kostno-

Więzadłowy, ruchomość stawów oraz stymulujące funkcjonowanie układu krążeniowo –

Oddechowego

11. Kształtowanie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej

12. Umiejętności rekreacyjno-sportowe: zabawy ruchowe, tańce, mini gry sportowe,

gimnastyka, lekkoatletyka

13. Hospitacje lekcji wychowania fizycznego, projekcja filmów oraz hospitacja lekcji

pokazowej

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny obejmuje zagadnienia z zakresu wszystkich tematów wymienionych w merytorycznych treściach zajęć z uwzględnieniem literatury podstawowej i wskazanych elementów literatury uzupełniającej. Studenci otrzymają 5 pytań z losowo wybranych obszarów tematycznych. Udzielając odpowiedzi student powinien wykazać się podstawową wiedzą merytoryczną, umiejętnym operowaniem treściami, wskazującym na zrozumienie prezentowanych zagadnień

Wyczerpująca odpowiedź na 5 pytań ocena bdb

Mniej wyczerpująca odpowiedź na 5 ocena dobry plus

Wyczerpująca odpowiedź na 4 pytania ocena dobry

Wyczerpująca odpowiedź na 3 pytania ocena dostateczny plus

Mniej wyczerpująca odpowiedź na 3 pytania ocena dostateczna

Odpowiedź na mniej niż 3 pytania ocena niedostateczna

Uwagi:

ZEWiTP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)