Praktyczna nauka drugiego języka obcego III: języka włoskiego [02-FL-S1-240PN2JW-3]
semestr zimowy 2014/2015
gramatyka z językiem pisanym,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka drugiego języka obcego III: języka włoskiego [02-FL-S1-240PN2JW-3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
gramatyka z językiem pisanym [GJP], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 200 |
Prowadzący: | Anna Brandt-Salmeri |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Nocchi S. (2001): Grammatica pratica della lingua italiana. Alma Edizioni 2. Ciulli C., Proietti A.L. (2005): Da zero a cento. Alma Edizioni Literatura uzupełniająca: 1. Chiuchiu A., Minciarelli F., Silvestrini M., (1990): In italiano, Perugia, Guerra, 2. Dardano M., Trifone P. (1995): Grammatica italiana, Bologna ,Zanichelli 3. Ernst M., Karwowska-Redas E., Newecka-Ernst B., Rozpedowska M. (1997): L'italiano per tutti, Warszawa, WSiP 4. Katerinov K. (1985): La lingua italiana per stranieri - corso elementare e intermedio, Perugia, Guerra 5. Jenerowicz A. Italiano - repetytorium tematyczno-leksykalne 6. Tylusińska A. (1996): Ciao - język włoski dla początkujących, Warszawa, Delta 7. Zawadzka D. (1991): Język włoski dla Polaków (cz. I.), Warszawa , PWN |
Zakres tematów: |
Gramatyka i język pisany: 1. rodzajnik, rzeczownik (3godz.) 2. przymiotnik (2godz.) 3. czas teraźniejszy – czasowniki regularne i nieregularne (2godz.) 4. czas przeszły dokonany – Passato Prossimo (2godz.) 5. czas przeszły niedokonany, zgodność czasów w trybie oznajmującym (2godz.) 6. forma grzecznościowa, forma nieosobowa czasowników (2godz.) 7. konstrukcja stare + per, konstrukcja stare +gerundio (2godz.) 8. zaimek (rodzaje, funkcje, tworzenie, użycie), zaimki nieokreślone, zaimki dzierżawcze (3godz.) 9. zaimki mieszane, zaimki osobowe, partykuły zaimkowe (2godz.) 10. przyimki, czasowniki zwrotne (2godz.) 11. tryb przypuszczający, liczebniki główne i porządkowe (2godz.) 12. czas przyszły (2godz.) 13. omówienie pracy pisemnej – rozprawki – na jeden z proponowanych tematów (opis osoby, moje mieszkanie), napisanej we własnym zakresie poza czasem zajęć (2 godz.) 14. omówienie dwóch prac pisemnych na temat swojej rodziny, oraz czasu wolnego, napisanych na zajęciach (2godz.) |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia, praca indywidualna, praca w grupie, opis wyjaśniający, prezentacje multimedialne. |
Uwagi: |
Język hiszpański - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 3 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.