Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [02-FL-HT-S1-PNJH-1]
semestr zimowy 2014/2015
język pisany,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [02-FL-HT-S1-PNJH-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
język pisany [JP], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 300 |
Prowadzący: | Magdalena Sędek |
Literatura: |
1. E. Bartkowiak (2005): Repetytorium tematyczno-leksykalne 1, 2. Wagros, Poznań 2. E. Montolío (2002): Manual práctico de escritura académica, vol. 1 i 2. Ariel, Barcelona 3. A. Murcia Soriano (1997): Słownik tematyczny, Harald Dictionaries, Warszawa 4. M. Rodríguez, A. Rodríguez (2004): Leer en español. Ejercicios de comprensión lectora, SGEL 5. Criado Clemente E. (2005): Expresión escrita A1-A2, CLE Internacional, Madrid 6. Castro Viúdez F. (2009): Aprende gramática y vocabulario 1-2, SGEL, Madrid |
Zakres tematów: |
1. Alfabet, zasady wymowy oraz akcentowania 2. Liczebniki główne i porządkowe 3. Opis codziennych czynności 4. Opis stanu pogody, klimatu 5. Redagowanie krótkich ogłoszeń (wynajem/sprzedaż mieszkania) 6. Opis wnętrz 7. Opis miasta 8. Opis rodziny, zainteresowań, wyglądu zewnętrznego osób 9. Gusta młodych ludzi w Polsce i Hiszpanii 10. Święta Bożego Narodzenia w Polsce i Hiszpanii 11. Dziennik 12. List nieformalny |
Metody dydaktyczne: |
- omówienie struktury poszczególnych form wypowiedzi pisemnej - wprowadzenie i omówienie niezbędnych struktur leksykalno-gramatycznych - ćwiczenie omawianych zagadnień na przykładach - redagowanie własnych wypowiedzi pisemnych (praca indywidualna) - ćwiczenie omawianych zagadnień podczas tłumaczenia prostych zdań na język hiszpański - weryfikacja zrozumienia czytanej treści poprzez ćwiczenia praktyczne polegające na uzupełnianiu zdań, udzielaniu odpowiedzi do przeczytanego tekstu |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe (możliwe są dwie nieobecności w semestrze; nieobecności powyżej dwóch muszą zostać odrobione w czasie konsultacji wykładowcy – w trakcie jednych konsultacji student może odrobić jedną nieobecność). 2. Zaliczenie kolokwiów śródsemestralnych (obejmujących omawiane słownictwo, tłumaczenie zdań, wybraną formę pisemną); każde kolokwium można poprawiać maksymalnie dwa razy. Skala ocen kolokwiów śródsemestralnych: 95,5% - 100% = bdb (bardzo dobry) 90,5% - 95% = db+ (dobry plus) 85,5% - 90% = db (dobry) 80,5% - 85% = dst+ (dostateczny plus) 75% - 80% = dst (dostateczny) 3. Zaliczenie prac pisemnych (pisanych w trakcie zajęć oraz prac do oddania na każde kolejne zajęcia). 4. Końcową ocenę zaliczeniową stanowi średnia arytmetyczna z poszczególnych ocen uzyskanych w ciągu semestru. Skala ocen (ocena semestralna): 4,76-5 = bdb 4,75-4,26 = db+ 4,25-3,76 = db 3,75-3,26 = dst+ 3,25-2,76 = dst 5. W przypadku, gdy student nie uzyska średniej 2,76, jest on zobowiązany do napisania testu semestralnego (z całości materiału zrealizowanego w czasie semestru). |
Uwagi: |
Język hiszpański- studia pierwszego stopnia, stacjonarne- I rok, 1 sem. grupa B |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.