Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe cz.2 12-PE-AN-S1-9SD.2
semestr zimowy 2014/2015
seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe cz.2 12-PE-AN-S1-9SD.2
Zajęcia semestr zimowy 2014/2015 (2014/2015Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 33
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Bogusław Dziadzia, Tadeusz Kania, Ewelina Konieczna, Katarzyna Olbrycht
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Jakubowski W., Edukacja w świecie kultury popularnej, Kraków 2006.

Korsak Z. Kultura filmowa- edukacja filmowa. Koncepcje, badania , uwarunkowania, Warszawa 2004.

Ogonowska A., Tekst filmowy we współczesnym pejzażu kulturowym, Kraków 2004.

Skowronek B., Film w przestrzeni kultury audiowizualnej. Studia. Szkice. Interpretacje. Kraków 2011.

Literatura uzupełniająca:

Helman A. ,Ostaszewski J., Historia myśli filmowej. Podręcznik. Gdańsk 2007.

Helman A., Przedmiot i metody filmoznawstwa. Łódź 1985.

Kargul J., Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury : podręcznik akademicki , Warszawa 2012.

Melosik Z.,Kultura popularna i tożsamość młodzieży. Kraków 2014

Olbrycht K.,Konieczna E.,Skutnik J., (red.)Upowszechnianie kultury - wyzwaniem dla edukacji kulturalnej, Toruń 2008,

Olbrycht K., Sieroń –Galusek D., Inspiratorzy, projektodawcy, realizatorzy edukacji kulturalnej i upowszechniania kultury, Toruń 2010.

Piekarski J., U podstaw pedagogiki społecznej : zagadnienia teoretyczno-metodologiczne, Łódź 2007.

Prokosz M. (red). Nauki pedagogiczne we współczesnej humanistyce, Toruń 2003.

Konieczna E., Dziadzia B., Horyzonty kultury filmowej. O uwarunkowaniach uczestnictwa w kulturze filmowej na przykładzie festiwalu filmowego ERA NOWE HORYZONTY, Cieszyn 2004.

Literatura metodologiczna (badania pedagogiczne):

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2004.

Łobocki M., Metody i techniki badan pedagogicznych. Kraków 2011

T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001,

Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. D. Kubinowski, M. Nowak, Kraków 2006.

Zakres tematów:

1. Etapy badań pedagogicznych i społecznych

2. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych i społecznych

3. Opracowanie zebranych materiałów badawczych

4. Moralne aspekty badań pedagogicznych i społecznych

Prezentacja fragmentów zebranych materiałów badawczych oraz fragmentów tekstu pracy dyplomowej.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega:

zakres przygotowania i opracowania kolejnych fragmentów pracy dyplomowej oraz systematyczne uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych.

Weryfikacja obejmuje umiejętność i zasadność wykorzystania wybranej literatury do konstruowania pisemnej pracy dyplomowej.

Warunkiem zaliczenia pracy pisemnej na najniższym dopuszczalnym poziomie (z oceną dostateczną) jest samodzielne napisanie poprawnego stylistycznie fragmentu pracy dyplomowej.

Uwagi:

ASK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.