Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe cz.2 12-PE-AN-S1-9SD.2
semestr zimowy 2014/2015
seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe cz.2 12-PE-AN-S1-9SD.2
Zajęcia semestr zimowy 2014/2015 (2014/2015Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 33
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Bogusław Dziadzia, Tadeusz Kania, Ewelina Konieczna, Katarzyna Olbrycht
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Jakubowski W., Edukacja w świecie kultury popularnej, Kraków 2006.

Korsak Z. Kultura filmowa- edukacja filmowa. Koncepcje, badania , uwarunkowania, Warszawa 2004.

Ogonowska A., Tekst filmowy we współczesnym pejzażu kulturowym, Kraków 2004.

Skowronek B., Film w przestrzeni kultury audiowizualnej. Studia. Szkice. Interpretacje. Kraków 2011.

Literatura uzupełniająca:

Helman A. ,Ostaszewski J., Historia myśli filmowej. Podręcznik. Gdańsk 2007.

Helman A., Przedmiot i metody filmoznawstwa. Łódź 1985.

Kargul J., Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury : podręcznik akademicki , Warszawa 2012.

Melosik Z.,Kultura popularna i tożsamość młodzieży. Kraków 2014

Olbrycht K.,Konieczna E.,Skutnik J., (red.)Upowszechnianie kultury - wyzwaniem dla edukacji kulturalnej, Toruń 2008,

Olbrycht K., Sieroń –Galusek D., Inspiratorzy, projektodawcy, realizatorzy edukacji kulturalnej i upowszechniania kultury, Toruń 2010.

Piekarski J., U podstaw pedagogiki społecznej : zagadnienia teoretyczno-metodologiczne, Łódź 2007.

Prokosz M. (red). Nauki pedagogiczne we współczesnej humanistyce, Toruń 2003.

Konieczna E., Dziadzia B., Horyzonty kultury filmowej. O uwarunkowaniach uczestnictwa w kulturze filmowej na przykładzie festiwalu filmowego ERA NOWE HORYZONTY, Cieszyn 2004.

Literatura metodologiczna (badania pedagogiczne):

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2004.

Łobocki M., Metody i techniki badan pedagogicznych. Kraków 2011

T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001,

Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. D. Kubinowski, M. Nowak, Kraków 2006.

Zakres tematów:

1. Etapy badań pedagogicznych i społecznych

2. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych i społecznych

3. Opracowanie zebranych materiałów badawczych

4. Moralne aspekty badań pedagogicznych i społecznych

Prezentacja fragmentów zebranych materiałów badawczych oraz fragmentów tekstu pracy dyplomowej.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega:

zakres przygotowania i opracowania kolejnych fragmentów pracy dyplomowej oraz systematyczne uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych.

Weryfikacja obejmuje umiejętność i zasadność wykorzystania wybranej literatury do konstruowania pisemnej pracy dyplomowej.

Warunkiem zaliczenia pracy pisemnej na najniższym dopuszczalnym poziomie (z oceną dostateczną) jest samodzielne napisanie poprawnego stylistycznie fragmentu pracy dyplomowej.

Uwagi:

ASK

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.