Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka zawodowa (po I roku) [12-PE-OP-S2-PZ1] semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka zawodowa (po I roku) [12-PE-OP-S2-PZ1]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.pl
Literatura:

S. Badora, D. Marzec (red.): System opieki kompensacyjnej w Zjednoczonej Europie. Kraków 2002.

I. Sierpowska: Prawo pomocy społecznej. Kraków 2005.

H. Trawińska: Zabawy rozwijające dla małych dzieci. Warszawa 2006.

K. Geldard, D. Geldard,: Jak pracować z dziecięcymi grupami terapeutycznymi. Przewodnik dla psychologów, pedagogów i pracowników socjalnych. Gdańsk 2005.

T. Kott: Zajęcia pozalekcyjne i terapia zajęciowa z osobami o obniżonej sprawności umysłowej. Warszawa 2002.

Zakres tematów:

Zadania zrealizowane w trakcie praktyki przez studentów:

- zapoznanie z dokumentacją i organizacyjną placówki, jej charakterem oraz formami świadczonej pomocy, z godnie z podstawą prawną;

- gromadzenie przez studenta informacji o prawnych podstawach funkcjonowania instytucji organizujących proces wspierania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym i lokalnym, potrzebujących opieki i profesjonalnej pomocy diagnostycznej, psychologiczno-pedagogicznej, edukacyjno-warsztatowej oraz terapeutycznej, rehabilitacyjnej, żyjących w zróżnicowanych warunkach socjoekonomicznych i społecznych;

- współuczestniczenie w działaniach instytucji organizujących proces wspierania rozwoju dzieci i młodzieży i zapobiegania jego dysfunkcjonalności, potrzebujących interwencji, opieki oraz profesjonalnej pomocy psychopedagogicznej, prawnej i edukacyjnej;

- zdobywanie umiejętności diagnozowania pedagogicznego – obserwowanie podopiecznych, ocena zróżnicowanych możliwości indywidualnych, z uwzględnieniem deficytów emocjonalnych, poznawczych, społecznych oraz poziomu sprawności;

- współprojektowanie wsparcia dostosowanego do potrzeb dzieci i młodzieży dorosłych z różnymi deficytami społecznymi, psychologicznymi, biologicznymi i zdrowotnymi oraz uczestniczenie w organizowaniu zajęć wspomagających, stymulujących, korekcyjnych i reedukacyjnych.

Metody dydaktyczne:

Metody praktyczne: obserwacja uczestnicząca, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w prowadzone przez placówkę zadaniach, aktywizacja w działania praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

Wymagana dokumentacja do zaliczenia praktyki :

1. ogólne sprawozdania o działalności placówki,

2. opinia opiekuna/ dyrektora o odbytej praktyce

3. dziennik praktyk,

4. krótka opinia o przydatności zawodowej praktykantki/praktykanta potwierdzona przez opiekuna i dyrektora.

5. pozytywna ocena dokumentacji z praktyki, która powinna być złożona w ciągu 7 dni od ukończenia praktyki w sekretariacie Pracowni Praktyk Pedagogicznych, nie później niż do 25 .IX br

Uwagi:

POW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)