Pedagogika resocjalizacyjna 12-PE-WIP-N2-5PR
semestr zimowy 2014/2015
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Pedagogika resocjalizacyjna 12-PE-WIP-N2-5PR | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2014/2015 (2014/2015Z)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 69 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | |||
Literatura: |
B. Urban, J.M. Stanik (red.): Resocjalizacja. Tom 1 i 2. Wyd. PWN. Warszawa 2008. L. Pytka: Pedagogika resocjalizacyjna. Wyd. APS. Warszawa 2005. A. Jaworska (red.): Resocjalizacja – zagadnienia prawne, społeczne i metodyczne, Impuls, Kraków 2009. M. Konopczyński: Metody twórczej resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2006. M. Konopczyński: Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących, Impuls. Kraków 2013. E. Wysocka: Diagnoza w resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2008. |
|||
Zakres tematów: |
• przedmiot pedagogiki resocjalizacyjnej (resocjalizacja jako dyscyplina naukowa) • główne nurty poznawcze i podstawowe problemy badawcze resocjalizacji dawnej i współczesnej; krótki rys historyczny rozwoju resocjalizacji • metodyczne aspekty wychowania resocjalizującego – diagnoza, terapia, resocjalizacja • najważniejsze aspekty niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży • zakłady karne i areszty śledcze w Polsce i na świecie |
|||
Metody dydaktyczne: |
wykład wspomagany prezentacją multimedialną |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
znajomość treści wykładów oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej z elem. metodyki; ma wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami resocjalizacyjnymi, w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań – ocena pozytywna przy złożeniu min. 9 odpowiedzi prawidłowych kolokwium pisemne składające się z 15 pytań otwartych i/lub zamkniętych – czas trwania 30 min. – wyniki podane do wiadomości w trakcie konsultacji do 7 dni kryteria punktacji – maksymalna ilość punktów – 15, 0-8 = ndst, 9-10 = dst, 11=dst+, 12-13=db, 14=db+, 15=bdb znajomość treści wykładów oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej z elem. metodyki; ma wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami resocjalizacyjnymi, w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań – ocena pozytywna przy złożeniu min. 9 odpowiedzi prawidłowych kolokwium pisemne składające się z 15 pytań otwartych i/lub zamkniętych – czas trwania 30 min. – wyniki podane do wiadomości w trakcie konsultacji do 7 dni kryteria punktacji – maksymalna ilość punktów – 15, 0-8 = ndst, 9-10 = dst, 11=dst+, 12-13=db, 14=db+, 15=bdb |
|||
Uwagi: |
ZEWiWP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.