Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Pedagogika resocjalizacyjna 12-PE-WIP-N2-5PR
semestr zimowy 2014/2015
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Pedagogika resocjalizacyjna 12-PE-WIP-N2-5PR
Zajęcia semestr zimowy 2014/2015 (2014/2015Z) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 69
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

B. Urban, J.M. Stanik (red.): Resocjalizacja. Tom 1 i 2. Wyd. PWN. Warszawa 2008.

L. Pytka: Pedagogika resocjalizacyjna. Wyd. APS. Warszawa 2005.

A. Jaworska (red.): Resocjalizacja – zagadnienia prawne, społeczne i metodyczne, Impuls, Kraków 2009.

M. Konopczyński: Metody twórczej resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2006.

M. Konopczyński: Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących, Impuls. Kraków 2013.

E. Wysocka: Diagnoza w resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2008.

Zakres tematów:

• przedmiot pedagogiki resocjalizacyjnej (resocjalizacja jako dyscyplina naukowa)

• główne nurty poznawcze i podstawowe problemy badawcze resocjalizacji dawnej i współczesnej; krótki rys historyczny rozwoju resocjalizacji

• metodyczne aspekty wychowania resocjalizującego – diagnoza, terapia, resocjalizacja

• najważniejsze aspekty niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży

• zakłady karne i areszty śledcze w Polsce i na świecie

Metody dydaktyczne:

wykład wspomagany prezentacją multimedialną

Metody i kryteria oceniania:

znajomość treści wykładów oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej

student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej z elem. metodyki; ma wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami resocjalizacyjnymi, w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań – ocena pozytywna przy złożeniu min. 9 odpowiedzi prawidłowych

kolokwium pisemne składające się z 15 pytań otwartych i/lub zamkniętych – czas trwania 30 min. – wyniki podane do wiadomości w trakcie konsultacji do 7 dni

kryteria punktacji – maksymalna ilość punktów – 15, 0-8 = ndst, 9-10 = dst, 11=dst+, 12-13=db, 14=db+, 15=bdb

znajomość treści wykładów oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej

student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej z elem. metodyki; ma wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami resocjalizacyjnymi, w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań – ocena pozytywna przy złożeniu min. 9 odpowiedzi prawidłowych

kolokwium pisemne składające się z 15 pytań otwartych i/lub zamkniętych – czas trwania 30 min. – wyniki podane do wiadomości w trakcie konsultacji do 7 dni

kryteria punktacji – maksymalna ilość punktów – 15, 0-8 = ndst, 9-10 = dst, 11=dst+, 12-13=db, 14=db+, 15=bdb

Uwagi:

ZEWiWP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.