Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy i metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [12-PE-WIP-N1-4PNWF] semestr zimowy 2014/2015
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy i metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [12-PE-WIP-N1-4PNWF]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 30
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Tomasz Szurmik
Literatura:

Demel M., Skład A. : Teoria wychowania fizycznego

Gniewkowski W., Wlaźnik K. : Wychowanie fizyczne

Przewęda R. : Rozwój somatyczny i motoryczny

Sulisz S. : Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym

Strzyżewski S. : Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej

Bondarowicz M. : Zabawy w grach sportowych

Grabowski H. : Teoria fizycznej edukacji

Trześniowski R. : Zabawy i gry ruchowe

Czasopisma: Kultura fizyczna, Wychowanie fizyczne i zdrowotne, Lider

Zakres tematów:

1. Treść i struktura kultury fizycznej

2. Zdrowy styl życia, aktywność ruchowa

3.Funkcje wychowania fizycznego

4.Cele wychowania fizycznego, współczesne tendencje i propozycje modernizacji wychowania

Fizycznego

5. Motoryczność i jej rodzaje

6. Systematyka ruchów

7. Cechy motoryczne i ich podział

8. Rozwój fizyczny, czynniki warunkujące rozwój

9. Akceleracja rozwoju, soma tyka i ontogeneza

10. Rozwój układów i poszczególnych narządów w ontogenezie

11. Rozwój psychomotoryczny

12. Metody oceny rozwoju fizycznego

13. Problematyka oceny szkolnej w wychowaniu fizycznym

14. Zabawy ruchowe

15. Przyczyny wypadków na lekcji wychowania fizycznego

16. Przyczyny niepowodzeń ucznia na lekcji wychowania fizycznego

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny obejmuje zagadnienia z zakresu wszystkich tematów wymienionych w merytorycznych treściach zajęć z uwzględnieniem literatury podstawowej i wskazanych elementów literatury uzupełniającej. Studenci otrzymają 5 pytań z losowo wybranych obszarów tematycznych. Udzielając odpowiedzi student powinien wykazać się podstawową wiedzą merytoryczną, umiejętnym operowaniem treściami, wskazującym na zrozumienie prezentowanych zagadnień

Wyczerpująca odpowiedź na 5 pytań ocena bdb

Mniej wyczerpująca odpowiedź na 5 ocena dobry plus

Wyczerpująca odpowiedź na 4 pytania ocena dobry

Wyczerpująca odpowiedź na 3 pytania ocena dostateczny plus

Mniej wyczerpująca odpowiedź na 3 pytania ocena dostateczna

Odpowiedź na mniej niż 3 pytania ocena niedostateczna

Uwagi:

ZEWIWP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)