Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika resocjalizacyjna [12-PE-ZTP-N2-7PR] semestr zimowy 2014/2015
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika resocjalizacyjna [12-PE-ZTP-N2-7PR]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

B. Urban, J.M. Stanik (red.): Resocjalizacja. Tom 1 i 2. Wyd. PWN. Warszawa 2008.

L. Pytka: Pedagogika resocjalizacyjna. Wyd. APS. Warszawa 2005.

A. Jaworska (red.): Resocjalizacja – zagadnienia prawne, społeczne i metodyczne, Impuls, Kraków 2009.

M. Konopczyński: Metody twórczej resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2006.

M. Konopczyński: Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących, Impuls. Kraków 2013.

E. Wysocka: Diagnoza w resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2008.

Zakres tematów:

• przedmiot pedagogiki resocjalizacyjnej (resocjalizacja jako dyscyplina naukowa)

• główne nurty poznawcze i podstawowe problemy badawcze resocjalizacji dawnej i współczesnej; krótki rys historyczny rozwoju resocjalizacji

• metodyczne aspekty wychowania resocjalizującego – diagnoza, terapia, resocjalizacja

• najważniejsze aspekty niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży

• zakłady karne i areszty śledcze w Polsce i na świecie

Metody dydaktyczne:

wykład wspomagany prezentacją multimedialną

Metody i kryteria oceniania:

Znajomość treści wykładów oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej.

Student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej z elem. metodyki; ma wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami resocjalizacyjnymi, w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań – ocena pozytywna przy złożeniu min. 9 odpowiedzi prawidłowych

kolokwium pisemne składające się z 15 pytań otwartych i/lub zamkniętych – czas trwania 30 min. – wyniki podane do wiadomości w trakcie konsultacji do 7 dni

kryteria punktacji – maksymalna ilość punktów – 15, 0-8 = ndst, 9-10 = dst, 11=dst+, 12-13=db, 14=db+, 15=bdb

Uwagi:

ZEWiTP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)