Biomedyczne podstawy rozwoju [12-OA-S1-6BPR]
semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Biomedyczne podstawy rozwoju [12-OA-S1-6BPR] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 53 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Tomasz Szurmik |
Literatura: |
1. Jaczewski A. (red), Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, Żak, Warszawa, 2005. 2. Bartkowiak Z. Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania cz. I i II. WSiP Warszawa 1990. 3. Bąk S. Postawa ciała jej wady i leczenie. PZWL Warszawa 1984. 4. Bogdanowicz I. (red.) Fizjologia rozwojowa dziecka. PZWL Warszawa 1988. 5. Chlebińska J. Anatomia i fizjologia człowieka. WSiP Warszawa 1996. 6. Gołąb S., Traczyk W. Anatomia i fizjologia człowieka. PZWL Warszawa 1991. 7. Jethon Z. (red.) Fizjologiczne podstawy rozwoju i wychowania. UŚ, Katowice 1994 8. Kunicki-Goldfinger W. Genetyka. Alfa, Warszawa 1997. 9. Malinowski A., Strzałko J. (red.) Antropologia. PWN Warszawa Poznań 1995. 10. Materiały prowadzącego zajęcia 11. Miłkowski J. O wadach wrodzonych. WP Warszawa 1987. 12. Papierkowski A. (red.) Choroby wieku rozwojowego. PZWL Warszawa 1992. 13. Rybakowa M. Fizjopatologia wzrastania dziecka. Wrocław 1990. 14. Wolański N. (red.) Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. PWN Warszawa 1994. |
Zakres tematów: |
Tematyka ćwiczeń: 1. Odporność, budowa i rola układu odpornościowego (choroby autoimmunologiczne, alergia, atopia, niedobory odporności). 2. Wirusowe i bakteryjne choroby zakaźne wieku dziecięcego (objawy, przebieg, leczenie, profilaktyka). 3. Najczęstsze wady występujące u dzieci (zapobieganie i sposoby ich leczenia). 4. Używanie substancji psychoaktywnych (epidemiologia, przyczyny, szkody zdrowotne i społeczne, uzależnienia, sposoby zapobiegania). 5. Urazy i nieszczęśliwe wypadki u dzieci. 6. Zatrucia pokarmowe i wziewne (przyczyny, skutki, schematy postępowań, antidotum). 7. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach |
Metody dydaktyczne: |
prezentacja multimedialna |
Metody i kryteria oceniania: |
Pozytywna ocena z semestralnego kolokwium zaliczeniowego. Uzyskanie pozytywnej oceny z pisemnego semestralnego testu zaliczeniowego, w którym zostały zawarte treści wykładowe oraz ćwiczeniowe jest możliwe, gdy student udzieli nie mniej niż 60% poprawnych odpowiedzi na zadawane pytania. Semestralny test zaliczeniowy jest testem sprawdzenia wiedzy studenta, w którym tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa |
Uwagi: |
OA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.