Seminarium (cz.1) [06-PE-R-N2-133]
semestr zimowy 2014/2015
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium (cz.1) [06-PE-R-N2-133] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ewa Jarosz |
Literatura: |
współczesne pozycje z metodologii badań społecznych z zakresu metodologii ilościowej i jakościowej: K.Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, PWN, Warszawa 2009 T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Zak, Warszawa 2000 Warszawa 2008 E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN 2003 Metody badań jakościowych, pod red. N.l. Denzin, I. Lincoln, PWN 2009 D.Siverman, Interpretacja danych jakościowych, PWN, 2009 J.A.Smith, P.Flowers, M.Larkin, Interpretative Phenomenological analysis. Theory, Method, Research, SAGE 2009 Badania jakościowe. metody i narzędzia, pod.red. D.Jemielniaka, PWN Warszawa 2012 M. O'Reilly, P.Ronzoni, N.Dogra, Research with children, SAGE 2013. A.Greig J.Taylor, T.Mackay, Doing research with children. a practical guide. 3rd edition, SAGE 2013 M.B. Miles, A.M.Humberman, Analiza danych jakościowych, Białystok 2000 M.Banks, Materiały wizualne w badaniach jakościowych, PWN Warszawa 2013 U.Flick, Jaość w badaniach jakościowych, PWN 2011 Podstawy metodologii badań w pedagogice, pod red. S. Palki, Gdańsk 2010 K.Konarzewski, Jak prowadzić badania oświatowe, WSiP, 2000 Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, pod red. S.Palki, Kraków 1998 B.M King, E.W.Minium, Statystyka dla psychologów i pedagogów, PWN 2009 literatura tematu zgodnie z zainteresowaniami studenta |
Zakres tematów: |
1. wybór tematu pracy dyplomowej - kryteria i źródła inspiracji 2. uwarunkowania formułowania tematu pracy oraz wyboru celu i przedmiotu badań 3. Precyzowanie tematu badań własnych 4. Formułowanie celów badań ( teoretycznych i praktycznych) 5. Określanie zakresu badań własnych - warunki poprawnie określonych problemów badawczych 6. wybór strategii badawczej i definiowanie paradygmatu badań własnych 7. wybór metod i technik badawczych |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja konferencyjna, konsultacje grupowe, omawianie egzemplifikacji badań |
Metody i kryteria oceniania: |
przygotowanie pisemnej koncepcji pracy dyplomowej z prawidłowo sformułowanymi: celem, przedmiotem badań, określonymi problemami badawczymi oraz charakterem badan oraz projektem rozwiązań metodologicznych, wraz z uzasadnieniem podjęcia tematu i danego celu badań oraz wstępnym wyborem bibliograficznym |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.