Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (cz.3) 06-PE-R-N2-14.2
semestr zimowy 2014/2015
seminarium, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium (cz.3) 06-PE-R-N2-14.2
Zajęcia semestr zimowy 2014/2015 (2014/2015Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Jarosz
Literatura:

współczesne pozycje z metodologii badań społecznych z zakresu metodologii ilościowej i jakościowej:

K.Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, PWN, Warszawa 2009

T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Zak, Warszawa 2000

Warszawa 2008

E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN 2003

Metody badań jakościowych, pod red. N.l. Denzin, I. Lincoln, PWN 2009

D.Siverman, Interpretacja danych jakościowych, PWN, 2009

J.A.Smith, P.Flowers, M.Larkin, Interpretative Phenomenological analysis. Theory, Method, Research, SAGE 2009

Badania jakościowe. metody i narzędzia, pod.red. D.Jemielniaka, PWN Warszawa 2012

M. O'Reilly, P.Ronzoni, N.Dogra, Research with children, SAGE 2013.

A.Greig J.Taylor, T.Mackay, Doing research with children. a practical guide. 3rd edition, SAGE 2013

M.B. Miles, A.M.Humberman, Analiza danych jakościowych, Białystok 2000

M.Banks, Materiały wizualne w badaniach jakościowych, PWN Warszawa 2013

U.Flick, Jaość w badaniach jakościowych, PWN 2011

Podstawy metodologii badań w pedagogice, pod red. S. Palki, Gdańsk 2010

K.Konarzewski, Jak prowadzić badania oświatowe, WSiP, 2000

Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, pod red. S.Palki, Kraków 1998

B.M King, E.W.Minium, Statystyka dla psychologów i pedagogów, PWN 2009

Zakres tematów:

1. możliwości i standardy w zakresie opisu celu i przedmiotu badań oraz problemów badawczych

2. zakres określenia rodzaju badań własnych

3. standardy opisu procedury metodologicznej oraz aspektów warsztatowych

4. struktura i forma rozdziału metodologicznego

5.problemy realizacji badań empirycznych - umiejętności radzenia sobie w problemach

6. przygotowanie do analizy wyników badań

Metody dydaktyczne:

metoda podająca, ekspozycja przykładów, dyskusja, konsultacje indywidualne

Metody i kryteria oceniania:

Student przedstawia opracowane i zweryfikowane narzędzia badawcze

opracowuje rozdział metodologiczny z dokładną prezentacją własnych założeń metodologicznych oraz procedury badań na tle omówienia kategorii metodologicznych i ich systematyzacji (cel, przedmiot, rodzaj badań, zakres badań, metody, techniki, narzędzia badawcze, dobór osób do badań, organizacja badań) w oparciu o współczesną literaturę metodologiczną

student realizuje badania empiryczne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.