Praktyka śródroczna (30 godzin sem. III) [06-PE-R-S1-19]
semestr zimowy 2014/2015
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyka śródroczna (30 godzin sem. III) [06-PE-R-S1-19] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 47 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Front-Dziurkowska, Iwona Malorny, Adam Roter |
Literatura: |
Siemionow J., Niedostosowanie społeczne nieletnich: działania, zmiana, efektywność. Warszawa 2011. Woronowicz B.,(2009) Uzależnienie. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Media Rodzina. Poznań Mellibruda,J.,Sobolewska –Mellibruda,Z.(2006) Integracyjna psychoterapia uzależnień.Instytut Psychologii Zdrowia PTP W-wa, Dodziuk,A. Kapler.,(2007) Nałogowy człowiek. Inst..Psych.Zdrowia PTP W-wa Cierpiałkowska L.(2008) Kierunki rozwoju współczesnej psychologii uzależnień (w) Cierpiałkowska L.(red) Oblicza współczesnych uzależnień. Wyd. Nauk. UAM Poznań, Kapler L.(1996) Nawyk regulowania uczuć.(w) Świat Problemów nr 8-9 Mellibruda J. (1996) Psychologiczne mechanizmy uzależnienia.(w) Świat Problemów nr 11, Mellody P.(1993) Toksyczne związki. Anatomoa i terapia współuzależnienia. Agencja Wyd. J.Santorski. W-wa Carson R.,Butcher J.,Mineka S.,(2003) Psychologia zaburzeń. GWP Gdańsk t.1, Rogala-Obłędowska J.(1999) Przyczyny narkomani.UW Instytut Nauk Społecznych Kozłowski M.(2004) Moja heroina.Świadectwo psychiatry. Wyd. Znak Kraków. Pospiszyl I.(2008) Patologie społeczne. Wyd.Nauk.PWN W-wa Zagórski ST.- wywiad z prof. J. Vetulanim: Zło tkwi w nas, a nie w substancji. Mieścicka L.,(2002) Pracoholizm. Inst..Psych. Zdrowia PTP W-wa Sułecki W.,(2002) Kiedy seks jest nałogowy. Świat Problemów, 7-8 Mroczkowska D. (2008) Uwiedzeni przez jedzenie. (w) Cierpiałkowska L.(red) Oblicza współczesnych uzależnień. Wyd.Nauk. UAM Poznań. |
Zakres tematów: |
Samodzielne przygotowanie i zrealizowanie konspektu zajęć w grupie młodzieży szkolnej o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, diagnostycznym, profilaktycznym, edukacyjnym, dostosowanego do zakresu działalności statutowej placówki (warunkiem dopuszczenia do przeprowadzenia czynności jest udział w obserwacji i bezpośredni nadzór pracownika placówki). Poznanie struktury organizacyjnej, funkcji, zadań oraz zasad organizacyjno- administracyjnych funkcjonowania placówki. Zapoznanie się z specyfiką pracy oraz zakresem obowiązków osób zatrudnionych w placówce. Wykonywanie przez studenta powierzonych mu zadań przez opiekuna, zgodnie z charakterystyką placówki Hospitacja zajęć prowadzonych przez specjalistę profilaktyki uzależnień. Obserwacja zajęć prowadzących przez studentów. Sporządzenie dokumentacji z praktyk, w tym hospitacji, protokołu z obserwacji, wraz z uwagami metodycznymi Aktywny udział w superwizji, prowadzącej przez pracownika placówki Metodyczna analiza zajęć prowadzonych przez studentów Analiza dokumentów i rozmowa z pracownikami o trudnościach i potrzebach specyficznych dla danej placówki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie praktyki następuje po pozytywnej weryfikacji wszystkich elementów składowych oceny na koniec semestru. Ocena końcowa praktyki uzyskiwana jest ze średniej ważonej obliczonej w/w elementów: - ocena przebiegu powierzonych zadań i ich realizowanych przez studenta z uwzględnieniem zaangażowania w ich wykonanie, osobistych predyspozycji i umiejętności; 50% - ocena dokumentacji przedłożonej przez studenta (konspekty zajęć, arkusze hospitacji, protokół z obserwacji) 20% - aktywności podczas superwizji 15% - samooceny własnej pracy 15%. |
Uwagi: |
Student przygotowuje konspekt zajęć, który jest przez niego realizowany podczas zajęć profilaktycznych w placówce. Ponadto hospituje zajęcia prowadzonych, przez specjalistę z placówki oraz dokonuje obserwacji zajęć innych studentów prowadzących zajęcia, przygotowując na tej postawie stosowną dokumentację. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.