Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauczanie społecznie niedostosowanych [06-PE-R-S1-11] semestr zimowy 2014/2015
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nauczanie społecznie niedostosowanych [06-PE-R-S1-11]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 41
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Andrzej Czerkawski
Literatura:

Gąsior H. (red), Nauczanie społecznie niedostosowanych. Katowice 1992

Petty G., Nowoczesne nauczanie. Sopot 2013

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki. Warszawa 2003

Rosiński D., Nauczyciel wobec zaburzeń procesu socjalizacji uczniów, Poznań, 2003

Stankowski A., Negatywizm szkolny młodzieży niedostosowanej społecznie. Katowice 1991

Szecówka A. Kształcenie resocjalizujące. W: B. Urban, J. Stanik (red.), Resocjalizacja. Warszawa 2007

Zakres tematów:

Proces nauczania i uczenia się przez całe życie jako wyzwanie współczesności

Dydaktyka ogólna a ortodydaktyka (cele, funkcje zasady)

Niepowodzenia szkolne – przyczyny, sposoby przeciwdziałania, terapia szkolna

Negatywizm szkolny niedostosowanych społecznie

Organizacyjne, prawne kształcenia i terapii pedagogicznej niedostosowanych społecznie (dzieci, młodzież, osoby dorosłe)

Organizacja procesu nauczania, wyrównywania braków w wiadomościach szkolnych niedostosowanych społecznie

Rola wychowawczy resocjalizacyjnego w kształtowaniu i wspieraniu procesu uczenia niedostosowanych społecznie

Metody dydaktyczne:

wykład, prezentacje multimedialne

Metody i kryteria oceniania:

W ustalonym terminie (sesja egzaminacyjna),studenci otrzymają losowe problemy związane z ortodydaktyką niedostosowanych społecznie i przygotowują w formie pisemnej plan oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych.

Ocenie podlega: trafność formułowanych celów, odpowiednio dobrane metody nauczania,

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)