Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauczanie społecznie niedostosowanych [06-PE-R-S1-11] semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nauczanie społecznie niedostosowanych [06-PE-R-S1-11]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 41
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Andrzej Czerkawski
Literatura:

Noszczyk-Bermasiewicz M., Bernasiewicz M., Sytuacja szkolna nieletnich w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich. Analiza jakościowa. „Chowanna” 2012, Tom 1

Domagała-Kręcioch A., Niedostosowanie społeczne uczniów a niepowodzenia szkolne. Kraków 2008

Gąsior H. (red), Nauczanie społecznie niedostosowanych. Katowice 1992

Petty G., Nowoczesne nauczanie. Sopot 2013

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki. Warszawa 2003

Stankowski A., Negatywizm szkolny młodzieży niedostosowanej społecznie. Katowice 1991

Szecówka A., Nauczanie resocjalizujące uczniów społecznie niedostosowanych. (w:) Hulek A. (red), Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1992

Zakres tematów:

Wprowadzenie do zagadnień związanych z ortodydaktyką niedostosowanych społecznie, informacja o zasadach zaliczenia przedmiotu, podanie tematyki zajęć oraz bibliografii

Repetytorium z form i metod nauczania

Rozwijanie motywacji do uczenia się w różnych grupach wiekowych osób niedostosowanych społecznie

Formy, organizacja, przebieg terapii szkolnej młodzieży niedostosowanej społecznie

Przygotowanie zajęć reedukacyjnych, dydaktycznych, terapeutycznych (ćwiczenie umiejętności pisania konspektów)

Kształtowanie realistycznych aspiracji edukacyjnych młodzieży niedostosowanej społecznie

Specyfika nauczania osób dorosłych w zakładach karnych

Metody dydaktyczne:

Praca zespołowa, dyskusja panelowa, pogadanka, pokaz.

Metody i kryteria oceniania:

Na drugich zajęciach studenci dzielą się na grupy i przypisują do określonej tematyki. Następnie w kolejności podanej w programie zajęć przygotowują kolejne zagadnienia. W czasie jednego spotkania występuje jedna grupa. Poza oceną treści oceniana będzie także atrakcyjność formy (najniżej oceniana będzie forma wykładowa, najwyżej interaktywna oraz multimedialna).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)