Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA03] semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA03]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Gronowska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward intermediate, second edition course book. Macmillan.

Waterman, J. 2012. Straightforward intermediate second edition, workbook. Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

• Foley, M, Hall, D.2012. My Grammar Lab.Intermediate B1/B2. Pearson.

• Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press.

• Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills intermediate. Oxford University Press.

• Murphy, R. 2010. English Grammar in Use. Cambridge University Press.

• Redman, S. 1997. English Vocabulary in Use. Cambridge University Press.

• Siuda, J. 1992. Gramatyka Angielska. Angloman.

• Thomson, A.J, Martinet, A.V. 1994. A Practical English Grammar. Oxford University Press.

• Vince, M.2009. Macmillan English Grammar in Context – advanced. Macmillan.

• Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne.

• dodatkowe materiały przygotowane przez lektora;

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika podstawowego (Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward intermediate, second edition course book. Macmillan)

- Udzielanie rad (What you need to do is.., Why don`t you…? etc)

- Omawianie ważnych wydarzeń życiowych, etapy życia

- Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego z gazetami i mediami

- Wypowiadanie się na temat przestępstw i kar

- Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego z przestępstwami i karą

- Zabieranie głosu w dyskusji na temat kierowania pojazdów

- Wypowiadanie się na temat wad i zalet poruszania się pojazdami

- Składanie ofert, zakupy ( some/any, much/many etc, none, a/the ,Shall I..?, Do you want me to..? etc )

- Składanie skarg (I`d like a refund, What seems to be the problem?)

- Opisywanie zdarzeń (użycie czasu: present perfect oraz present perfect continuous)

- Wypowiadanie się na temat sytuacji i zdarzeń nierealnych (2nd conditional)

- Wypowiadanie się na temat sytuacji i zdarzeń z przeszłości (3rd condtional)

- Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów

- Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim (udzielanie rad w formie e-maila, opis wydarzeń, reklamacja)

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych.

Uwagi:

Studenci III semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu (B1)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)