Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA03]
semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA03] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward Upper intermediate, second edition Course book. Macmillan Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward Upper intermediate, second edition, Workbook. Macmillan Literatura uzupełniająca: • Foley, M, Hall, D.2012. My Grammar Lab.Intermediate B1/B2. Pearson. • Vince, M.2009. Macmillan English Grammar in Context – advanced. Macmillan. • Siuda, J. 1992. Gramatyka Angielska. Angloman. • Murphy, R. 2010. English Grammar in Use. Cambridge University. Press. • Thomson, A.J, Martinet, A.V. 1994. A Practical English Grammar. Oxford University Press. • Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills intermediate. Oxford University Press. • Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press. • Redman, S. 1997. English Vocabulary in Use. Cambridge University Press. • Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne. • Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika podstawowego (Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward Upper Intermediate, second edition course book. Macmillan) - Poszerzenie i utrwalanie słownictwa związanego ze środowiskiem naturalnym i ekologią - Rozmawianie o planach, decyzjach , przyszłości (going to, present continuous, will + infinitive, zdania czasowe) - Wypowiadanie się na temat zmiany stylu życia (life coaching) - Zastosowanie kolokacji czasownika – make ( make a point.., make or break, etc) - Zastosowanie wyrażeń typu : for example, such as – w podawaniu przykładów - Poszerzenie i utrwalanie słownictwa związanego ze zdrowiem, problemami zdrowotnymi - (may/might etc + infinitive/be+ -ing/have+past participle, np. It might have been avoided) - Zastosowanie czasowników frazowych z dopełnieniem (in/separable phrasal verbs) - Opisywanie znanych osób, celebrytów, przedmiotów (kolejność przymiotników, przymiotniki z przyimkami, przysłówkami) - Zastosowanie wyrażeń typu: despite, although etc (contrasting information) - Poszerzenie i utrwalenie słownictwa związanego z przestępstwami i karą - Zabieranie głosu w dyskusji na temat przestępczości - Opisywanie zdarzeń w przyszłości (użycie czasów: future perfect, future continuous) - Wyrażanie braku/przymusu, zakazu, pozwolenia (have to, must, need to, can`t etc) - Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów - Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim (e-mail, wiadomość dla przyjaciela, opowiadanie – direct speech). |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych. |
Uwagi: |
Studenci III semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu (B2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.