Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA03] semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA03]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Gronowska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward Upper intermediate, second edition Course book. Macmillan

Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward Upper intermediate, second edition, Workbook. Macmillan

Literatura uzupełniająca:

• Foley, M, Hall, D.2012. My Grammar Lab.Intermediate B1/B2. Pearson.

• Vince, M.2009. Macmillan English Grammar in Context – advanced. Macmillan.

• Siuda, J. 1992. Gramatyka Angielska. Angloman.

• Murphy, R. 2010. English Grammar in Use. Cambridge University. Press.

• Thomson, A.J, Martinet, A.V. 1994. A Practical English Grammar. Oxford University Press.

• Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills intermediate. Oxford University Press.

• Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press.

• Redman, S. 1997. English Vocabulary in Use. Cambridge University Press.

• Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne.

• Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora;

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika podstawowego (Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward Upper Intermediate, second edition course book. Macmillan)

- Poszerzenie i utrwalanie słownictwa związanego ze środowiskiem naturalnym i ekologią

- Rozmawianie o planach, decyzjach , przyszłości (going to, present continuous, will + infinitive, zdania czasowe)

- Wypowiadanie się na temat zmiany stylu życia (life coaching)

- Zastosowanie kolokacji czasownika – make ( make a point.., make or break, etc)

- Zastosowanie wyrażeń typu : for example, such as – w podawaniu przykładów

- Poszerzenie i utrwalanie słownictwa związanego ze zdrowiem, problemami zdrowotnymi

- (may/might etc + infinitive/be+ -ing/have+past participle, np. It might have been avoided)

- Zastosowanie czasowników frazowych z dopełnieniem (in/separable phrasal verbs)

- Opisywanie znanych osób, celebrytów, przedmiotów (kolejność przymiotników, przymiotniki z przyimkami, przysłówkami)

- Zastosowanie wyrażeń typu: despite, although etc (contrasting information)

- Poszerzenie i utrwalenie słownictwa związanego z przestępstwami i karą

- Zabieranie głosu w dyskusji na temat przestępczości

- Opisywanie zdarzeń w przyszłości (użycie czasów: future perfect, future continuous)

- Wyrażanie braku/przymusu, zakazu, pozwolenia (have to, must, need to, can`t etc)

- Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów

- Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim (e-mail, wiadomość dla przyjaciela, opowiadanie – direct speech).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych.

Uwagi:

Studenci III semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu (B2)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)