Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-RJ-S1-PNJN03] semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-RJ-S1-PNJN03]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Teresa Wolff-Kalisz
Literatura:

DaF kompakt A1,Sander Ilse, Braun Birgit u.a., Ernst Klett Sprachen Stuttgart 2012

/podręcznik z ćwiczeniami/

Gramatyka niemiecka z ćwiczeniami dla początkujących, Bęza St.

Wyd. Szkolne PWN 2010 i materiały przygotowane przez lektora- ćwiczenia online /www.kurs-online.com, www.schubert-verlag.de/

Zakres tematów:

Mieszkanie

o Rozumienie ogłoszeń w gazecie dot. sprzedaży używanych mebli

o Formułowanie pytań np. o wysokość czynszu, o położenie mieszkania itd. – odgrywanie ról - najemca/wynajmujący

o Wypowiadanie się na temat mieszkania studenckiego, określanie dogodnej lokalizacji, udzielanie informacji o współlokatorach

o Opisywanie zdarzeń w przeszłości – pechowy weekend / np. w WG /

o Redagowanie prośby do najemcy o usunięcie usterek w mieszkaniu

- list/ mail

2.Usługi – Wielofunkcyjny Salon Pralniczy

o Zapoznanie się z treścią ulotki reklamowej nowoczesnego salonu pralniczego

o Opisywanie wielofunkcyjności współczesnych pralni

o Umiejętność nazwania podstawowych części garderoby

o Udzielanie porad: gdzie i jak prawidłowo robić pranie

o Zapoznanie się z instrukcją obsługi pralki automatycznej

o Opisywanie zdarzeń w przeszłości

o Formułowanie poleceń

3.Szwajcaria – atrakcyjny kraj dla szukających pracy

o Przyswajanie podstaw wiedzy realioznawczej o Szwajcarii.

o Zapoznanie się ze znanymi osobliwościami i osobowościami miasta stołecznego Berna. Zapoznanie się z najważniejszymi zabytkami miasta Berna

o Wypowiadanie się na temat atrakcji turystycznych miejsca lub/i regionu zamieszkania w Polsce.

o Orientowanie się na planie miasta – zadawanie pytań o drogę, udzielanie informacji.

o Rozumienie poleceń przy nabywaniu biletu w automacie biletowym.

o Stosowanie zwrotów grzecznościowych i wyrażeń emocjonalnych używanych w czasie składania wizyty, odgrywanie ról: gość - gospodarz.

o Odczytywanie danych statystycznych – argumenty przemawiajace za zmianą miejsca zamieszkania i podjęcia pracy w Szwajcarii.

4.Wyjście do restauracji, organizacja przyjęć

o Umawianie się na wyjście do restauracji.

o Rezerwowanie stolika w restauracji.

o Wybór posiłku i napoju z karty dań – rozmowa z kelnerem

o Prezentowanie ulubionego dania lub napoju.

o Rozumienie i notowanie przepisów kulinarnych.

o Wypowiadanie się na temat organizowania małych przyjęć w domu.

o Formułowanie zaproszenia gości na przyjęcie.

o Przyjmowanie i rezygnowanie z zaproszenia na przyjęcie.

o Small talks w czasie spotkań towarzyskich na imprezie

Gramatyka

o Czasowniki nieregularne i mieszane w czasie przeszłym Perfekt

o Czasowniki rozdzielnie i nierozdzielnie złozone w czasie teraźniejszym Präsens i przeszłym Perfekt

o Tryb rozkazujący czasowników

o rzeczowniki złożone

o rzeczowniki odczasownikowe bezokolicznikowe

o zaimki nieokreślone nichts, man, alle, etwas

o przymiotniki odrzeczownikowe przy użyciu zaimków „etwas”, „nichts”

o odmiana przymiotnika po rodzajniku nieokreślonym, zaimku dzierżawczym

i przeczeniu kein/keine /w I i IV przypadku/

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta.

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 85% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności

Skala ocen:

93 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

86 - 92 % = db+ (dobry plus)

79 – 85 % = db (dobry)

72 - 78% = dst+ (dostateczny plus)

65 - 71% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

rosjoznawstwo, semestr trzeci, stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)