Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-RJ-S1-PNJN03]
semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-RJ-S1-PNJN03] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Teresa Wolff-Kalisz |
Literatura: |
DaF kompakt A1,Sander Ilse, Braun Birgit u.a., Ernst Klett Sprachen Stuttgart 2012 /podręcznik z ćwiczeniami/ Gramatyka niemiecka z ćwiczeniami dla początkujących, Bęza St. Wyd. Szkolne PWN 2010 i materiały przygotowane przez lektora- ćwiczenia online /www.kurs-online.com, www.schubert-verlag.de/ |
Zakres tematów: |
Mieszkanie o Rozumienie ogłoszeń w gazecie dot. sprzedaży używanych mebli o Formułowanie pytań np. o wysokość czynszu, o położenie mieszkania itd. – odgrywanie ról - najemca/wynajmujący o Wypowiadanie się na temat mieszkania studenckiego, określanie dogodnej lokalizacji, udzielanie informacji o współlokatorach o Opisywanie zdarzeń w przeszłości – pechowy weekend / np. w WG / o Redagowanie prośby do najemcy o usunięcie usterek w mieszkaniu - list/ mail 2.Usługi – Wielofunkcyjny Salon Pralniczy o Zapoznanie się z treścią ulotki reklamowej nowoczesnego salonu pralniczego o Opisywanie wielofunkcyjności współczesnych pralni o Umiejętność nazwania podstawowych części garderoby o Udzielanie porad: gdzie i jak prawidłowo robić pranie o Zapoznanie się z instrukcją obsługi pralki automatycznej o Opisywanie zdarzeń w przeszłości o Formułowanie poleceń 3.Szwajcaria – atrakcyjny kraj dla szukających pracy o Przyswajanie podstaw wiedzy realioznawczej o Szwajcarii. o Zapoznanie się ze znanymi osobliwościami i osobowościami miasta stołecznego Berna. Zapoznanie się z najważniejszymi zabytkami miasta Berna o Wypowiadanie się na temat atrakcji turystycznych miejsca lub/i regionu zamieszkania w Polsce. o Orientowanie się na planie miasta – zadawanie pytań o drogę, udzielanie informacji. o Rozumienie poleceń przy nabywaniu biletu w automacie biletowym. o Stosowanie zwrotów grzecznościowych i wyrażeń emocjonalnych używanych w czasie składania wizyty, odgrywanie ról: gość - gospodarz. o Odczytywanie danych statystycznych – argumenty przemawiajace za zmianą miejsca zamieszkania i podjęcia pracy w Szwajcarii. 4.Wyjście do restauracji, organizacja przyjęć o Umawianie się na wyjście do restauracji. o Rezerwowanie stolika w restauracji. o Wybór posiłku i napoju z karty dań – rozmowa z kelnerem o Prezentowanie ulubionego dania lub napoju. o Rozumienie i notowanie przepisów kulinarnych. o Wypowiadanie się na temat organizowania małych przyjęć w domu. o Formułowanie zaproszenia gości na przyjęcie. o Przyjmowanie i rezygnowanie z zaproszenia na przyjęcie. o Small talks w czasie spotkań towarzyskich na imprezie Gramatyka o Czasowniki nieregularne i mieszane w czasie przeszłym Perfekt o Czasowniki rozdzielnie i nierozdzielnie złozone w czasie teraźniejszym Präsens i przeszłym Perfekt o Tryb rozkazujący czasowników o rzeczowniki złożone o rzeczowniki odczasownikowe bezokolicznikowe o zaimki nieokreślone nichts, man, alle, etwas o przymiotniki odrzeczownikowe przy użyciu zaimków „etwas”, „nichts” o odmiana przymiotnika po rodzajniku nieokreślonym, zaimku dzierżawczym i przeczeniu kein/keine /w I i IV przypadku/ |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta. Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 85% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności Skala ocen: 93 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 86 - 92 % = db+ (dobry plus) 79 – 85 % = db (dobry) 72 - 78% = dst+ (dostateczny plus) 65 - 71% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
rosjoznawstwo, semestr trzeci, stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.