Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA05]
semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA05] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: • Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English-advanced. Coursebook. Pearson. • Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English-advanced. Workbook. Pearson Literatura uzupełniająca: • Foley, M, Hall, D.2012. My Grammar Lab. Advanced C1/C2. Pearson. • Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press. • Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007.Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan. • McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press • McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. • McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press • Vince, M. 2009. Macmillan English Grammar in Context-advanced. Macmillan • CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing. • Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) • Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje • Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
•Wprowadzenie słownictwa związanego ze studiowaniem i nauką języków obcych, własnych osiągnięć (z wykorzystaniem czasów Perfect) •Wyrażanie opinii dotyczących miejsca zamieszkania, miejsc wakacyjnych, życia na emigracji a także rekomendacji miejsc i udzielanie rad dla osób podróżujących •Opisywanie i porównywanie różnic (stopniowanie i inne konstrukcje gramatyczne wyrażające duże i małe różnice) •Stosowanie prefiksów z różnymi częściami mowy i wskazanie jaki mają wpływ na ich znaczenie •Wprowadzenie słownictwa związanego z czytaniem i literaturą, biznesem i finansami. •Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości i (utrwalenie i powtórzenie konstrukcji czasu przeszłego: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Simple, Past Perfect Continuous) • Dyskusja na temat poczucia humoru Polaków i innych nacji, ulubionych komików i żartów (użycie zdań z wykorzystaniem imiesłowów) •Opisywanie wyglądu i charakteru ludzi (użycie metafor) •Dyskusja na temat przyszłości świata, nowych rozwiązań i technologii •Różne sposoby wyrażania przyszłości, planów, przypuszczeń (użycie czasów: Present Simple, Present Continuous, Future Simple, Future Continuous, Future Perfect, konstrukcji ‘ be going to’) • Wypowiadanie się na temat niezwykłych umiejętności dzieci i młodych osób („how to make your child a genius” z zastosowaniem inwersji po negatywnych wyrażeniach przysłówkowych np. Hardly did I know…; Under no circumstances can you…) |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych. |
Uwagi: |
Studenci V sem. /stacjon. I st./ - specjaln. j. ros., progr. tłumaczeniowy (C1.2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.