Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA05] semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA05]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

• Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English-advanced. Coursebook. Pearson.

• Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English-advanced. Workbook. Pearson

Literatura uzupełniająca:

• Foley, M, Hall, D.2012. My Grammar Lab. Advanced C1/C2. Pearson.

• Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press.

• Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007.Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan.

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press

• Vince, M. 2009. Macmillan English Grammar in Context-advanced. Macmillan

• CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing.

• Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

• Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje

• Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

•Wprowadzenie słownictwa związanego ze studiowaniem i nauką języków obcych, własnych osiągnięć (z wykorzystaniem czasów Perfect)

•Wyrażanie opinii dotyczących miejsca zamieszkania, miejsc wakacyjnych, życia na emigracji a także rekomendacji miejsc i udzielanie rad dla osób podróżujących

•Opisywanie i porównywanie różnic (stopniowanie i inne konstrukcje gramatyczne wyrażające duże i małe różnice)

•Stosowanie prefiksów z różnymi częściami mowy i wskazanie jaki mają wpływ na ich znaczenie

•Wprowadzenie słownictwa związanego z czytaniem i literaturą, biznesem i finansami.

•Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości i (utrwalenie i powtórzenie konstrukcji czasu przeszłego: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Simple, Past Perfect Continuous)

• Dyskusja na temat poczucia humoru Polaków i innych nacji, ulubionych komików i żartów (użycie zdań z wykorzystaniem imiesłowów)

•Opisywanie wyglądu i charakteru ludzi (użycie metafor)

•Dyskusja na temat przyszłości świata, nowych rozwiązań i technologii

•Różne sposoby wyrażania przyszłości, planów, przypuszczeń (użycie czasów: Present Simple, Present Continuous, Future Simple, Future Continuous, Future Perfect, konstrukcji ‘ be going to’)

• Wypowiadanie się na temat niezwykłych umiejętności dzieci i młodych osób („how to make your child a genius” z zastosowaniem inwersji po negatywnych wyrażeniach przysłówkowych np. Hardly did I know…; Under no circumstances can you…)

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych.

Uwagi:

Studenci V sem. /stacjon. I st./ - specjaln. j. ros., progr. tłumaczeniowy (C1.2)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)