Podstawy resocjalizacji z elementami metodyki 12-PE-DZ-S1-6PR
semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Podstawy resocjalizacji z elementami metodyki 12-PE-DZ-S1-6PR | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2014/2015 (2014/2015Z)
(zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 6 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | |||
Literatura: |
B. Urban, J.M. Stanik (red.): Resocjalizacja. Tom 1 i 2. Wyd. PWN. Warszawa 2008. L. Pytka: Pedagogika resocjalizacyjna. Wyd. APS. Warszawa 2005. A. Jaworska (red.): Resocjalizacja – zagadnienia prawne, społeczne i metodyczne, Impuls, Kraków 2009. M. Konopczyński: Metody twórczej resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2006. M. Konopczyński: Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących, Impuls. Kraków 2013. E. Wysocka: Diagnoza w resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2008. |
|||
Zakres tematów: |
niedostosowanie społeczne – charakterystyka zjawiska • wybrane zagadnienia diagnozy i metodyki resocjalizacyjnej. Przedmiot diagnozy psychologiczno-pedagogicznej: wywiad, obserwacja, rozmowa, skale ocen itd. • sposoby diagnozy wybranych zaburzeń zachowaniu oraz niedostosowania społecznego • placówki i instytucje wspierające i realizujące wychowanie resocjalizujące: sądy dla nieletnich, instytucja kuratora sądowego, pogotowie opiekuńcze, policyjne izby dziecka, rodzinne ośrodki diagnostyczno- konsultacyjne, dawne kuratorskie ośrodki pracy z młodzieżą, państwowe młodzieżowe ośrodki /zakłady/ wychowawcze, młodzieżowe ośrodki adaptacji społecznej /rodzaj podejmowanych działań/, zakłady poprawcze /rodzaje, techniki terapeutyczne/ • metody i techniki wychowania resocjalizacyjnego • projektowanie działań resocjalizacyjnych • zakłady penitencjarne, służba więzienna, programy penitencjarne |
|||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, pogadanka, prezentacja, analiza tekstów, metody aktywujące |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Diagnoza indywidualnego przypadku, prezentacja zajęć metodycznych: • znajomość treści omawianych na ćwiczeniach • posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury • przygotowanie diagnozy indywidualnego przypadku – indywidualna praca pisemna • przygotowanie zajęć o charakterze metodycznym i ich realizacja • 100% obecności na zajęciach (dozwolona jedna nieobecność nieusprawiedliwiona) • aktywny udział w zajęciach – przygotowanie merytoryczne – weryfikacja ciągła • terminowe złożenie pracy pisemnej • przygotowanie i realizacja metodycznych zajęć • weryfikacja ciągła – prawidłowa odp. ustna na pytanie dotyczące omawianego zagadnienie (pracy zadanej, literatury, filmu itp.) • diagnoza indywidualnego przypadku – wykorzystanie narzędzi badawczych, trafny opis, czytelność i przejrzystość pracy • przygotowanie konspektu zajęć metodycznych – omówienie go i konsultacja - kryteria oceny adekwatność, klarowność i przejrzystość prezentowanych treści; poziom współpracy podczas prezentowania; przygotowanie kopii dla prowadzącego zajęcia • realizacja zajęć w oparciu o konspekt – zgodność z konspektem, stopień zaangażowania |
|||
Uwagi: |
DZIEZS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.