Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy socjoterapii 12-PE-DZ-S1-9PS
semestr zimowy 2014/2015
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy socjoterapii 12-PE-DZ-S1-9PS
Zajęcia semestr zimowy 2014/2015 (2014/2015Z) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

K. Sawicka (red.), Socjoterapia, Wyd. KOMPENDIUM, Warszawa 2010.

M. Wilk, Diagnoza w socjoterapii. Ujęcie psychodynamiczne, GWP, Gdańsk 2014.

B. Jankowiak (red.), Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej : teoria i praktyka Poznań 2013.

E. Jarosz, Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Wyd. UŚ, Katowice 2007.

E. Berne, W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa 2013.

M. Deptuła (red.), Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz 2005.

J. Jagieła, Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny, Rubikon, Kraków 2007.

Zakres tematów:

1. Socjoterapia w systemie nauk teoretycznych i jako dziedzina praktycznego działania

2. Sylwetka socjoterapeuty – kompetencje, kwalifikacje, podstawa prawna działania

3. Organizacja zajęć socjoterapeutycznych w różnych strukturach organizacyjnych

4.– 7. Podstawowe pojęcia z zakresu socjoterapii – grupa, proces grupowy, proces terapeutyczny, diagnoza w socjoterapii, struktura zajęć socjoterapeutycznych, dynamika grupy, i in.

8. Diagnoza i prognoza w socjoterapii

9.-13. Przegląd metod i technik w socjoterapii

14. Współpraca z rodziną i innymi podmiotami w procesie socjoterapii

15. Problemy i trudności w pracy socjoterapeutycznej – podsumowanie problematyki

Metody dydaktyczne:

Wykład wspomagany prezentacją multimedialną oraz technikami projekcyjnymi.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny składający się z kilkunastu pytań otwartych i/lub zamkniętych.

Znajomość treści wykładów oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej.

Student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z podstaw socjoterapii; ma elementarną wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami socjoterapii w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań, maksymalna ilość punktów 20, minimalna 11.

Uwagi:

DZIEZS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.