Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wybrane zagadnienia z historii, teorii i praktyki reklamy [02-KU-S1-035b] semestr letni 2014/2015
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wybrane zagadnienia z historii, teorii i praktyki reklamy [02-KU-S1-035b]
Zajęcia: semestr letni 2014/2015 [2014/2015L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala 501
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 40
Limit miejsc: 33
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Joanna Aleksandrowicz
Literatura:

1. Wiedza o reklamie. Pod red. K. Janiszewskiej. Warszawa 2009.

2. K. Albin: Reklama. Warszawa−Wrocław 2000.

3. A. Grzegorczyk: Reklama. Warszawa 2010.

4. J. Bralczyk: Język na sprzedaż. Gdańsk 2004.

5. A. Kozłowska: Reklama: techniki perswazyjne. Warszawa 2010.

6. W. Budzyński: Reklama. Techniki skutecznej perswazji. Warszawa 2006.

7.A. Benedikt: Reklama jako proces komunikacji. Wrocław 2004.

8.D. Doliński: Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk 2003.

9.R. Heath: Reklama. Co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność? Gdańsk 2008.

10.M. Bogunia-Borowska: Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej. Kraków 2004.

11. R. Zimny: Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych. Warszawa 2008.

12. R. Szczepanik: Nietypowe przypadki public relations. Gliwice 2009.

13. A. Murdoch: Kreatywność w reklamie. Warszawa 2003.

14. Estetyka reklamy. Reklama w rzeczywistości – rzeczywistość w reklamie. Pod red. M. Ostrowickiego. Kraków 2002.

15. Ł. Plesnar: Piękne kobiety, pejzaże i zwierzęta – czyli kicz w reklamie telewizyjnej. W: Niedyskretny urok kiczu. Pod red G. Stachówny. Kraków 1997.

16. A. Ogonowska: Tekst filmowy poza kinem. Przypadek reklamy i wideoklipu. W: tejże, Tekst filmowy we współczesnym pejzażu kulturowym. Kraków 2004.

17. D. Maison, R. Maliszewski: Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków 2002.

18. Marketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu. Pod red. M. Jeziń-skiego. Toruń 2004.

19. M. Kochan: Slogany w reklamie i polityce. Warszawa 2002.

20. B. Dobek-Ostrowska: Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa 2007.

21. A. Czarnecki: Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji. Warszawa 2003.

22. K. Dudziak, J. Krzeszewski: Lokowanie produktu sposobem na zwiększenie sprzedaży. „Rzeczpospolita” 22.02.2012, dostępne w Internecie: http://prawo.rp.pl/artykul/ 815850.html

23. A. Kyzioł: Zobacz co masz myśleć. Seriale czyli lokowanie produktu i idei”. „Polityka” 2011 nr 49, dostępne w Internecie: http://www.polityka.pl/kultura/aktualnoscikulturalne/ 1521703,1,seriale-czyli-lokowanie-produktu-i-idei.read

Zakres tematów:

1.Historia reklamy w Polsce i na świecie

2.Język reklamy

3.Elementy psychologii reklamy i badanie skuteczności przekazu

4.Strategie kampanii reklamowych i planowanie mediów

5.Estetyka przekazów reklamowych. Kicz w reklamie. Związki pomiędzy reklamą i sztuką

6.Etyczne i prawne granice wolności w reklamie

7.Product placement

8.Kampanie społeczne

9.Reklama w polityce

10.Projekty kampanii reklamowych

Metody dydaktyczne:

Przygotowanie projektu i prezentacji, praca w grupie, analiza przekazów reklamowych, lektura wybranej literatury, dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Student przygotowuje prezentację na zajęcia oraz projekt kampanii reklamowej.

Uwagi:

4. semestr kulturoznawstwa /studia stacj. I st./

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)