Wybrane zagadnienia z historii, teorii i praktyki reklamy [02-KU-S1-035b]
semestr letni 2014/2015
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wybrane zagadnienia z historii, teorii i praktyki reklamy [02-KU-S1-035b] |
Zajęcia: |
semestr letni 2014/2015 [2014/2015L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 40 |
Limit miejsc: | 33 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Joanna Aleksandrowicz |
Literatura: |
1. Wiedza o reklamie. Pod red. K. Janiszewskiej. Warszawa 2009. 2. K. Albin: Reklama. Warszawa−Wrocław 2000. 3. A. Grzegorczyk: Reklama. Warszawa 2010. 4. J. Bralczyk: Język na sprzedaż. Gdańsk 2004. 5. A. Kozłowska: Reklama: techniki perswazyjne. Warszawa 2010. 6. W. Budzyński: Reklama. Techniki skutecznej perswazji. Warszawa 2006. 7.A. Benedikt: Reklama jako proces komunikacji. Wrocław 2004. 8.D. Doliński: Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk 2003. 9.R. Heath: Reklama. Co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność? Gdańsk 2008. 10.M. Bogunia-Borowska: Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej. Kraków 2004. 11. R. Zimny: Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych. Warszawa 2008. 12. R. Szczepanik: Nietypowe przypadki public relations. Gliwice 2009. 13. A. Murdoch: Kreatywność w reklamie. Warszawa 2003. 14. Estetyka reklamy. Reklama w rzeczywistości – rzeczywistość w reklamie. Pod red. M. Ostrowickiego. Kraków 2002. 15. Ł. Plesnar: Piękne kobiety, pejzaże i zwierzęta – czyli kicz w reklamie telewizyjnej. W: Niedyskretny urok kiczu. Pod red G. Stachówny. Kraków 1997. 16. A. Ogonowska: Tekst filmowy poza kinem. Przypadek reklamy i wideoklipu. W: tejże, Tekst filmowy we współczesnym pejzażu kulturowym. Kraków 2004. 17. D. Maison, R. Maliszewski: Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków 2002. 18. Marketing polityczny. W poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu. Pod red. M. Jeziń-skiego. Toruń 2004. 19. M. Kochan: Slogany w reklamie i polityce. Warszawa 2002. 20. B. Dobek-Ostrowska: Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa 2007. 21. A. Czarnecki: Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji. Warszawa 2003. 22. K. Dudziak, J. Krzeszewski: Lokowanie produktu sposobem na zwiększenie sprzedaży. „Rzeczpospolita” 22.02.2012, dostępne w Internecie: http://prawo.rp.pl/artykul/ 815850.html 23. A. Kyzioł: Zobacz co masz myśleć. Seriale czyli lokowanie produktu i idei”. „Polityka” 2011 nr 49, dostępne w Internecie: http://www.polityka.pl/kultura/aktualnoscikulturalne/ 1521703,1,seriale-czyli-lokowanie-produktu-i-idei.read |
Zakres tematów: |
1.Historia reklamy w Polsce i na świecie 2.Język reklamy 3.Elementy psychologii reklamy i badanie skuteczności przekazu 4.Strategie kampanii reklamowych i planowanie mediów 5.Estetyka przekazów reklamowych. Kicz w reklamie. Związki pomiędzy reklamą i sztuką 6.Etyczne i prawne granice wolności w reklamie 7.Product placement 8.Kampanie społeczne 9.Reklama w polityce 10.Projekty kampanii reklamowych |
Metody dydaktyczne: |
Przygotowanie projektu i prezentacji, praca w grupie, analiza przekazów reklamowych, lektura wybranej literatury, dyskusja. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student przygotowuje prezentację na zajęcia oraz projekt kampanii reklamowej. |
Uwagi: |
4. semestr kulturoznawstwa /studia stacj. I st./ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.