Analiza filmu [02-KU-S1-039]
semestr letni 2014/2015
Laboratorium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Analiza filmu [02-KU-S1-039] |
Zajęcia: |
semestr letni 2014/2015 [2014/2015L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 17 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Agnieszka Nieracka |
Literatura: |
Obowiązkowe podręczniki A.Helman,A.Pitrus, Podstawy wiedzy o filmie, Gdańsk 2008. G.Mercado, Okiem filmowca. nauka i łamanie zasad filmowej kompozycji, Warszawa 2011 D.Bordwell, k.Thompson, Film Art. Sztuka filmowa, Warszawa 2010 (wybrane fragmenty) Literatura uzupełniająca: Analizy i interpretacje. Film polski. Red. A. Helman, T. Miczka. Katowice 1984. Analizy i interpretacje. Film zagraniczny. Red. A. Helman. Katowice 1986. A. Helman: Metody i techniki analizy dzieła filmowego. W: tejże: Przedmiot i metody filmoznawstwa. Łódź 1985. Panoramy i zbliżenia. Problemy wiedzy o filmie. Antologia prac śląskich filmoznawców. Red. A. Gwóźdź. Katowice 1999. A. Helman: U podstaw analizy dzieła filmowego. „Kino” 1974, nr 9. A. Helman, J. Ostaszewski: Historia myśli filmowej. Gdańsk 2008. Rozdz.: Teoria autorska. R.T. Eberwein: Tekst wzorcowy „Powiększenia”. W: Interpretacja dzieła filmowego – antologia przekładów. Red. W. Godzic. Kraków 1993. M. Jankun-Dopartowa: „Piknik pod Wiszącą Skałą” – o mitycznej przestrzeni dzieła. „Kino” 1984, nr 4. K. Majewska: Intertekstualność w filmie – odmiany i egzemplifikacje. „Studia Filmoznawcze” 19. Wrocław 1998. Ch. Altman: W stronę teorii gatunku filmowego. „Kino” 1987, nr 6. M. Przylipiak: Poetyka kina dokumentalnego. Gdańsk–Słupsk 2004. Rozdz.: Film dokumentalny jako sztuka. |
Zakres tematów: |
Podstawowe zagadnienia i problemy warsztatu filmowego; przygotowanie do konstruowania analiz filmowych Kompozycja kadru Montaż w filmie Fabuła, diegeza, sjużet Narracja filmowa Dźwięk w filmie Historyczna zmienność filmowych środków ekspresji Gatunek filmowy; konwencje gatunkowe Autor filmowy Intertekstualność Intermedialność Autotematyzm Problemy analizy filmów dokumentalnych Zasady konstruowania krytycznej analizy filmowej Krytyczna analiza filmowa a krytyka filmowa – różnice |
Metody dydaktyczne: |
02-KO1N-12-f_k praca z materiałem audiowizualnym - analiza warsztatowa dyskusja dydaktyczna praca z lekturami analitycznofilmowymi |
Metody i kryteria oceniania: |
02-KO1SN-12-w_t test/praca pisemna praca pisemna (skala ocen: 2-5 pkt) Odpowiednio ocenione są poprawność językowa, zawartość merytoryczna - umiejętność wykorzystania literatury przedmiotu oraz sposób sproblematyzowania wypowiedzi, w tym zawartość analityczno-interpretacyjna 02-KO1SN-12-w_d dyskusja/debata sprawdzająca Dyskusja jest przeprowadzana na każdych zajęciach w trakcie aktywności uczestników, polega na wykazaniu umiejętności sformułowania wniosków lub hipotez dotyczących rozważanych kwestii, częstotliwości zabierania głosu oraz umiejętności pracy w grupie, opracowania wspólnych tematów. Skala 0-5, zależnie od jakości oraz konstruktywności dyskusji inicjowanych przez jej uczestników. 02-KO1SN-12-w_o obserwacja weryfikująca Student aktywnie uczestniczy w zajęciach, kompetentnie zabiera głos w omawianych kwestiach, skala ocen j.w. |
Uwagi: |
4. semestr kulturoznawstwa /studia stacj. I st./ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.