Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja interpersonalna [02-KP-PRRZ-S1-KI] semestr letni 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja interpersonalna [02-KP-PRRZ-S1-KI]
Zajęcia: semestr letni 2014/2015 [2014/2015L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala 201
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Moroń
Literatura:

Adams, K. i Galanes, G. J. (2008). Komunikacja w grupach. Warszawa: Polskie Wydawnictwo PWN.

Cialdini, R. (2010). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Naukowe

Doliński, D. (2008). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Naukowe.

Lunden, B. i Rosell, L. (2003). Techniki prezentacji. O sztuce przemawiania, angażowania i przekonywania.

Gdańsk: BL Info Polska.

Morreale, S.P., Spitzberg, B.H. i Barge, J.K. (2007). Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i

umiejętności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Stewart, J. (2010) (red.). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa:

Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wilmot, W. W. i Hocker, J. L. (2011). Konflikty między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Balawajder, K. (1998). Komunikacja, konflikty, negocjacje w organizacji. Katowice: Wydawnictwo

Uniwersytetu Śląskiego.

Cwalina, W. i Falkowski, A. (2005). Marketing polityczny perspektywa psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie

Wydawnictwo Psychologiczne

Detz, J. (2001). Sztuka przemawiania. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Griffin, E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Grzesiuk, L. i Trzebińska, E. (1978). Jak ludzie porozumiewają się. Warszawa: Nasza Księgarnia.

Jedliński, K. i inni (2008). Trening interpersonalny. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B.

Leary, M. (2007). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: Gdańskie

Wydawnictwo Psychologiczne.

Leathers, D.G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowania. Warszawa: PWN

Nęcki, Z. (2000). Komunikacja międzyludzka. Kraków: Antykwa.

Pratkanis, A. i Aronson, E. (2013). Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień.

Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Tokarz, M. (2006). Argumentacja. Perswazja. Manipulacja. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo

Psychologiczne.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej i społecznej.

2. Werbalne aspekty komunikacji interpersonalnej.

3. Niewerbalne aspekty komunikacji interpersonalnej.

4. Bariery komunikacyjne.

5. Komunikacja interpersonalna w teoriach komunikacji

6. Konwersacja i reguły ja określające.

7. Autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku.

8. Zachowania komunikacyjne w konfliktach interpersonalnych.

9. Negocjacje.

10. Komunikacja grupowa i publiczna.

11. Perswazja i wpływ społeczny.

12. Psychologia reklamy i marketingu politycznego.

13. Wystąpienia publiczne – przygotowanie.

14. Wystąpienia publiczne – prezentacja wystąpień

15. Zaliczenie przedmiotu

Metody dydaktyczne:

Mini-wykład wprowadzający w zagadnienia, metody warsztatowe, praca w małych grupach, prezentacje

multimedialne

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa dla modułu jest ustalana w oparciu o następujące kryteria:

1. Sprawdziany cząstkowe polegające na ustnej weryfikacji materiału prowadzone

w czasie zajęć i polegające na ocenie aktywności studenta (na podstawie

merytorycznego udziału w dyskusjach i aktywnościach grupowych).

2. Praca domowa – przynajmniej jedna prezentacja na ustalony temat związany

z tematyką kursu (przygotowywana samodzielnie lub grupowo).

3. Sprawdzian końcowy (ocena prezentacji lub referatu)

Ocena końcowa wyliczana jest na podstawie średniej ważonej z ocen cząstkowych,

według następującego wzoru: 30% * sprawdziany cząstkowe, 30% * praca

domowa, 40% * sprawdzian końcowy. Kryteria dla oceny końcowej:

3,00 do 3,25 – dostateczny (3,0; E);

3,26 do 3,75 – dostateczny plus (3,5; D);

3,76 do 4,25 – dobry (4,0; C);

4,26 do 4,60 – dobry plus (4,5; B);

4,61 do 5,00 – bardzo dobry (5,0; A).

Uwagi:

4 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej - specj. komunikacja promocyjna i rzecznik prasowy /stacj. I st./

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)