Komunikacja interpersonalna [02-KP-PRRZ-S1-KI]
semestr letni 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikacja interpersonalna [02-KP-PRRZ-S1-KI] |
Zajęcia: |
semestr letni 2014/2015 [2014/2015L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marcin Moroń |
Literatura: |
Adams, K. i Galanes, G. J. (2008). Komunikacja w grupach. Warszawa: Polskie Wydawnictwo PWN. Cialdini, R. (2010). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Naukowe Doliński, D. (2008). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Naukowe. Lunden, B. i Rosell, L. (2003). Techniki prezentacji. O sztuce przemawiania, angażowania i przekonywania. Gdańsk: BL Info Polska. Morreale, S.P., Spitzberg, B.H. i Barge, J.K. (2007). Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Stewart, J. (2010) (red.). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Wilmot, W. W. i Hocker, J. L. (2011). Konflikty między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Balawajder, K. (1998). Komunikacja, konflikty, negocjacje w organizacji. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Cwalina, W. i Falkowski, A. (2005). Marketing polityczny perspektywa psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Detz, J. (2001). Sztuka przemawiania. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Griffin, E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Grzesiuk, L. i Trzebińska, E. (1978). Jak ludzie porozumiewają się. Warszawa: Nasza Księgarnia. Jedliński, K. i inni (2008). Trening interpersonalny. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. Leary, M. (2007). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Leathers, D.G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowania. Warszawa: PWN Nęcki, Z. (2000). Komunikacja międzyludzka. Kraków: Antykwa. Pratkanis, A. i Aronson, E. (2013). Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Tokarz, M. (2006). Argumentacja. Perswazja. Manipulacja. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej i społecznej. 2. Werbalne aspekty komunikacji interpersonalnej. 3. Niewerbalne aspekty komunikacji interpersonalnej. 4. Bariery komunikacyjne. 5. Komunikacja interpersonalna w teoriach komunikacji 6. Konwersacja i reguły ja określające. 7. Autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku. 8. Zachowania komunikacyjne w konfliktach interpersonalnych. 9. Negocjacje. 10. Komunikacja grupowa i publiczna. 11. Perswazja i wpływ społeczny. 12. Psychologia reklamy i marketingu politycznego. 13. Wystąpienia publiczne – przygotowanie. 14. Wystąpienia publiczne – prezentacja wystąpień 15. Zaliczenie przedmiotu |
Metody dydaktyczne: |
Mini-wykład wprowadzający w zagadnienia, metody warsztatowe, praca w małych grupach, prezentacje multimedialne |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa dla modułu jest ustalana w oparciu o następujące kryteria: 1. Sprawdziany cząstkowe polegające na ustnej weryfikacji materiału prowadzone w czasie zajęć i polegające na ocenie aktywności studenta (na podstawie merytorycznego udziału w dyskusjach i aktywnościach grupowych). 2. Praca domowa – przynajmniej jedna prezentacja na ustalony temat związany z tematyką kursu (przygotowywana samodzielnie lub grupowo). 3. Sprawdzian końcowy (ocena prezentacji lub referatu) Ocena końcowa wyliczana jest na podstawie średniej ważonej z ocen cząstkowych, według następującego wzoru: 30% * sprawdziany cząstkowe, 30% * praca domowa, 40% * sprawdzian końcowy. Kryteria dla oceny końcowej: 3,00 do 3,25 – dostateczny (3,0; E); 3,26 do 3,75 – dostateczny plus (3,5; D); 3,76 do 4,25 – dobry (4,0; C); 4,26 do 4,60 – dobry plus (4,5; B); 4,61 do 5,00 – bardzo dobry (5,0; A). |
Uwagi: |
4 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej - specj. komunikacja promocyjna i rzecznik prasowy /stacj. I st./ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.