Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 2) [06-PE-EWP-S1-38.1] semestr letni 2014/2015
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 2) [06-PE-EWP-S1-38.1]
Zajęcia: semestr letni 2014/2015 [2014/2015L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Christ
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Wydawnictwo Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach, Katowice 2005.

- Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 1999.

- Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2000.

- Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Żak, Warszawa 1995.

Literatura uzupełniająca:

- Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003.

- Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.), Metody badań jakościowych, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

- Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.

- Guziuk-Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2011.

- Palka S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo UJ, Kraków 1998.

- Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Pedagogika GWP, Gdańsk 2010.

Zakres tematów:

• Kontynuacja pracy nad częścią teoretyczną pracy licencjackiej.

• Powtórzenie i uzupełnienie zagadnień związanych z metodologią badań pedagogicznych (problemy i pytania badawcze, zmienne i wskaźniki, metody i formy badań, dobór i opis próby badawczej); przegląd literatury z tego zakresu.

• Przegląd dostępnych narzędzi badawczych; procedura konstruowania autorskich narzędzi badawczych.

• Indywidualna praca nad projektem badawczym.

Metody dydaktyczne:

Konsultacje indywidualne i grupowe

Student przygotuje indywidualną pracę pisemną, prezentującą podstawę metodologiczną badań własnych. Przedstawi wyczerpujące teoretyczne opracowanie zagadnienia badawczego.

Metody i kryteria oceniania:

O_Se _II_w_1 Praca pisemna

Wymagania merytoryczne:

Studenci zapoznają się z literaturą; indywidualnie przygotowują projekt badawczy.

Kryteria oceny:

Ocenie podlega przygotowany projekt badawczy (m.in. problemy i pytania badawcze, zmienne, wskaźniki, metody i formy badań, opis próby badawczej, narzędzia diagnostyczne); ocenie podlega również wiedza teoretyczne studenta z zakresu opracowywanego zagadnienia badawczego.

Przebieg procesu weryfikacji:

Przygotowanie pracy pisemnej w postaci projektu badawczego poprzedzone jest konsultacjami grupowymi i indywidualnymi z osobą prowadzącą seminarium. Studenci przygotowują indywidualnie projekty badawcze zgodnie z wybranym tematem pracy licencjackiej. Podczas konsultacji omawiane będą przygotowywane projekty ze wskazaniem ich mocnych stron, a także elementów wymagających dopracowania.

Sposób ustalania oceny końcowej modułu:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie oceny z pracy pisemnej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)