Seminarium (sem. 2) [06-PE-EWP-S1-38.1]
semestr letni 2014/2015
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium (sem. 2) [06-PE-EWP-S1-38.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2014/2015 [2014/2015L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Christ |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Wydawnictwo Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach, Katowice 2005. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 1999. - Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2000. - Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Żak, Warszawa 1995. Literatura uzupełniająca: - Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003. - Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.), Metody badań jakościowych, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009. - Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001. - Guziuk-Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2011. - Palka S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo UJ, Kraków 1998. - Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Pedagogika GWP, Gdańsk 2010. |
Zakres tematów: |
• Kontynuacja pracy nad częścią teoretyczną pracy licencjackiej. • Powtórzenie i uzupełnienie zagadnień związanych z metodologią badań pedagogicznych (problemy i pytania badawcze, zmienne i wskaźniki, metody i formy badań, dobór i opis próby badawczej); przegląd literatury z tego zakresu. • Przegląd dostępnych narzędzi badawczych; procedura konstruowania autorskich narzędzi badawczych. • Indywidualna praca nad projektem badawczym. |
Metody dydaktyczne: |
Konsultacje indywidualne i grupowe Student przygotuje indywidualną pracę pisemną, prezentującą podstawę metodologiczną badań własnych. Przedstawi wyczerpujące teoretyczne opracowanie zagadnienia badawczego. |
Metody i kryteria oceniania: |
O_Se _II_w_1 Praca pisemna Wymagania merytoryczne: Studenci zapoznają się z literaturą; indywidualnie przygotowują projekt badawczy. Kryteria oceny: Ocenie podlega przygotowany projekt badawczy (m.in. problemy i pytania badawcze, zmienne, wskaźniki, metody i formy badań, opis próby badawczej, narzędzia diagnostyczne); ocenie podlega również wiedza teoretyczne studenta z zakresu opracowywanego zagadnienia badawczego. Przebieg procesu weryfikacji: Przygotowanie pracy pisemnej w postaci projektu badawczego poprzedzone jest konsultacjami grupowymi i indywidualnymi z osobą prowadzącą seminarium. Studenci przygotowują indywidualnie projekty badawcze zgodnie z wybranym tematem pracy licencjackiej. Podczas konsultacji omawiane będą przygotowywane projekty ze wskazaniem ich mocnych stron, a także elementów wymagających dopracowania. Sposób ustalania oceny końcowej modułu: Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie oceny z pracy pisemnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.