Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

SEminarium tematyczne 06D-IVR-SEM.T.
rozliczenie roczne 2014/2015
seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot SEminarium tematyczne 06D-IVR-SEM.T.
Zajęcia rozliczenie roczne 2014/2015 (2014/2015) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Prowadzący: Ewa Jarosz
Literatura:

Konwencja o prawach dziecka

State of the world children, UNICEF - coroczne raporty na stronach www.unicef.org

The SAGE handbook of children research, ed. G.Melton, SAGE 2015

W.A.Corsaro, The sociology of childhood, 4 edition, SAGE , 2015

E.Jarosz, Ochrona dzieci przed krzywdzeniem. perspektywa globalna i lokalna, Katowice 2008

dzieciństwo witraż bolesny, pod red. E.Jarosz, Katowice 2010, "Chowanna 2010 t.1. E.Jarosz, B.Dyrda, Prawa dzieci w rodzinie, szkole społeczeństwie, Katowice 2013

E.Jarosz, Przemoc w wychowaniu; miedzy oficjalnym zakazem a społeczną akceptacją, BRPD, Warszawa 2015

Toward a world free from violence. Global survey on violence against children, SRSG, UNICEF, October 2013 www.srsg.violenceagainstchildren.org

P.S.Pinheiro, World report on Violence against children, www.violencestudy.int

Preventing child maltreatment. A guide to taking action and generating evidence, www.ispcan.org

The APSAC handbook on child maltreatment. 3rd edition, E.J.E.B. Myers, SAGE 2011

The APSAC handbook on child maltreatment. 2nd edition, Ed. J.E.B.Myers, APSAC SAGE 2002

Zakres tematów:

1. Dziecko i dzieciństwo - zakres dyskursu i badań we współczesnym świecie

2. Globalne problemy dzieci

3. Prawa dzieci - rozwój i współczesne oblicze realizacji w świeci i Polsce

4. Problemy realizacji praw dziecka do wolności od wszelkiej przemocy

Metody dydaktyczne:

metoda podająca, dyskusje, analiza dyskursu naukowego i publicznego, analiza raportów,

Metody i kryteria oceniania:

student bierze aktywny udział w dyskusji na zajęciach, przedstawia recenzję merytoryczno-metodologiczną badań dotyczących problemu dziecka, i dzieciństwa, praw dzieci, przemocy wobec dzieci i przemocy w wychowaniu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.