Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA06]
semestr letni 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA06] |
Zajęcia: |
semestr letni 2014/2015 [2014/2015L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
POZIOM B2: Literatura obowiązkowa • Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward upper-intermediate, second edition course book. Macmillan • Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward upper-intermediate, second edition workbook. Macmillan Literatura uzupełniająca: • Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 4. Express Publishing. • Mann, M. Taylore-Knowles, S. 2008. Destination B2. Macmillan • McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press • McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. • McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press • Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan • Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) • Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje • Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
• Zabieranie głosu na temat rodzajów fobii we współczesnym społeczeństwie • Wypowiadanie się na temat bycia asertywnym • Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego ze sztuką (opisywanie obrazów) • Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego literaturą (rodzaje książek) • Wypowiadanie się na temat polityki, wyborów, systemu parlamentarnego (USA, W.Brytania) • Wyrażanie próśb i doprecyzowania • Opisywanie zdarzeń w teraźniejszości (present perfect simple, present perfect continuous) • Opisywanie zdarzeń w przeszłości (past simple, past perfect continuous) • Wyrażanie przypuszczeń (tryb warunkowy 2 i 3) • Wyrażanie żalu lub życzenia (wish,if only) • Wyrażanie powinności (should have/ shouldn`t have) |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu ZALICZENIE Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych EGZAMIN 1. Część pisemna obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna i krótka forma pisemna (krótki tekst użytkowy). 2.Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. • Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90-100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. • Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn. w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. • Ocena dst – student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym – ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami – utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. • Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (tj. 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 93 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 86 - 92 % = db+ (dobry plus) 79 – 85 % = db (dobry) 72 - 78% = dst+ (dostateczny plus) 65 - 71% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Studenci VI semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu (B2) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.