Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA06] semestr letni 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA06]
Zajęcia: semestr letni 2014/2015 [2014/2015L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

POZIOM B2:

Literatura obowiązkowa

• Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward upper-intermediate, second edition course book. Macmillan

• Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward upper-intermediate, second edition workbook. Macmillan

Literatura uzupełniająca:

• Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 4. Express Publishing.

• Mann, M. Taylore-Knowles, S. 2008. Destination B2. Macmillan

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press

• Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan

• Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

• Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje

• Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

• Zabieranie głosu na temat rodzajów fobii we współczesnym społeczeństwie

• Wypowiadanie się na temat bycia asertywnym

• Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego ze sztuką (opisywanie obrazów)

• Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego literaturą (rodzaje książek)

• Wypowiadanie się na temat polityki, wyborów, systemu parlamentarnego (USA, W.Brytania)

• Wyrażanie próśb i doprecyzowania

• Opisywanie zdarzeń w teraźniejszości (present perfect simple, present perfect continuous)

• Opisywanie zdarzeń w przeszłości (past simple, past perfect continuous)

• Wyrażanie przypuszczeń (tryb warunkowy 2 i 3)

• Wyrażanie żalu lub życzenia (wish,if only)

• Wyrażanie powinności (should have/ shouldn`t have)

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa modułu stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu

ZALICZENIE

Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych

EGZAMIN

1. Część pisemna obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna i krótka forma pisemna (krótki tekst użytkowy).

2.Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

• Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90-100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

• Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn. w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

• Ocena dst – student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym – ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami – utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

• Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (tj. 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

93 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

86 - 92 % = db+ (dobry plus)

79 – 85 % = db (dobry)

72 - 78% = dst+ (dostateczny plus)

65 - 71% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Studenci VI semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu (B2)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)