Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RJ-S1-PNJA06] semestr letni 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-RJ-S1-PNJA06]
Zajęcia: semestr letni 2014/2015 [2014/2015L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Jadwiga Nabielska
Literatura:

POZIOM C1.1:

•Crace A., Boyd E., 2011. Premium C1. Pearson Longman.

•Craven, M. 2004. Listening Extra. Cambridge University Press.

•Gammidge, M. 2004. Speaking Extra Cambridge University Press.

•Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-advanced. Oxford. University Press.

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson Longman, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne.

Literatura uzupelniajaca

•Mascull, B. 2002. Business Vocabulary In Use. Cambridge University Press.

•Thaine, C.2012. Cambridge Academic English intermediate. Cambridge University Press.

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

•Wprowadzenie i utrwalanie słownictwa z zakresu nauki i technologii, różnic kulturowych, stereotypów, edukacji na rożnym poziomie, technik egzaminacyjnych

•Przygotowanie do dyskusji, trafnej argumentacji

•Przygotowanie do dyskusji, trafnej argumentacji,

•Doskonalenie kolokacji rzeczownikowych, różnicowanie czasownika do/ make w kolokacjach, kauzatywnego ‘have’, inwersji, emfazy .

•Doskonalenie słowotwórstwa, parafrazy, tłumaczeń zdań z języka polskiego na język angielski

•Pisanie zdań wprowadzających ( topic sentence), recenzji ( książki, filmu, przedstawienia, koncertu) , artykułu do gazety.

•Poszerzanie słownictwa z wykorzystaniem materiałów dodatkowych przygotowanych przez lektora

•Ćwiczenia zaawansowane- tzw. Use of English,

•Ćwiczenia dodatkowe ze słuchu.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa modułu stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu

ZALICZENIE

Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych

EGZAMIN

1. Część pisemna obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna i krótka forma pisemna (krótki tekst użytkowy).

2.Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

• Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90-100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

• Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn. w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

• Ocena dst – student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym – ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami – utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

• Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (tj. 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

93 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

86 - 92 % = db+ (dobry plus)

79 – 85 % = db (dobry)

72 - 78% = dst+ (dostateczny plus)

65 - 71% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

rosjoznawstwo, semestr szósty, stacjonarne I stopnia (C1.1)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)