Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-RJ-S1-PNJN06] semestr letni 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-RJ-S1-PNJN06]
Zajęcia: semestr letni 2014/2015 [2014/2015L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Teresa Wolff-Kalisz
Literatura:

DaF kompakt A2,Sander Ilse, Braun Birgit u.a., Ernst Klett Sprachen Stuttgart 2012

/podręcznik z ćwiczeniami/

Gramatyka niemiecka z ćwiczeniami dla początkujących, Bęza St.

Wyd. Szkolne PWN 2010 i materiały przygotowane przez lektora- ćwiczenia online /www.kurs-online.com, www.schubert-verlag.de/

Zakres tematów:

1.Zdrowie, wizyta u lekarza

o Wprowadzenie i utrwalenie podstawowego słownictwa związanego ze zdrowiem. Redagowanie krótkiej formy pisemnej na temat stanu zdrowia; opis dolegliwości

o Przyswojenie słownictwa dotyczącego specjalizacji lekarskich, leczenia chorób, ich nazewnictwo, terminologia dot. ubezpieczenia społecznego. Pisemne wypełnianie formularza pacjenta (leksyka: choroby, słownictwo używane w przychodni lekarskiej)

o Rozumienie zaleceń lekarskich oraz opisów zażywania leków, dawkowania, działań niepożądanych

2.Monachium

o Przybliżenie informacji o historii miasta, zabytkach, atrakcjach turystycznych, święcie Oktoberfest

o Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

o Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego z wykorzystaniem materiałów audio i video

o przygotowanie prezentacji pisemnej i ustnej na temat wybranego święta regionalnego

o Prognoza pogody - rozumienie głównych informacji zamieszczonych w przekazach radiowych, tekstach zawierających ilustracje -słownictwo i struktury związane z opisem pogody, temperatury

o Zakupy w centrum handlowym - formułowanie i odczytywanie komunikatów w supermarkecie. Prowadzenie rozmów klient/sprzedawca – utrwalenie słownictwa związanego z tematem- promocje, oferty sprzedaży, wyprzedaże, wymiana towaru itp.)

3. Wiedeń

o Przybliżenie informacji o historii miasta, wypowiadanie się na temat zabytków, atrakcji turystycznych

o Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego - rozumienie głównych informacji zawartych w ulotce turystycznej, przewodniku

o Wypowiadanie się na temat przygotowań do podróży

o Wypowiadanie się na temat możliwości noclegu

o Formułowanie pytań dotyczących możliwości noclegu, pytań o dojazd w określone miejsce, o środek lokomocji, rodzaj biletu

o Opisywanie znanych miejsc

o Podawanie wskazówek dotyczących dojścia, dojechania w określone miejsce –opisywanie trasy

Gramatyka:

1.Czasownik

o Czasowniki regularne i nieregularne w czasie teraźniejszym Präsens, przeszłym Präteritum i Perfekt

o Czasowniki z dopełnieniem w III przypadku

o Czasowniki modalne - znaczenie i użycie w Präteritum

o Konstrukcja brauchen …. nicht/kein ….. zu + bezokolicznik

2.Zdania warunkowe ze spójnikiem wenn – szyk wyrazów w zdaniu podrzędnie złożonym

3.Zdania czasowe ze spójnikiem als, seit(dem), bis

4. Szyk wyrazów w zdaniach ze spójnikami darum, deshalb, deswegen, daher

5.Przymiotnik - odmiana po rodzajniku określonym, nieokreślonym i bez rodzajnika, po zaimku pytającym welch-, zaimku wskazującym dies- zzimkach nieokreslonych

6. Zdrobnienia /Diminutiva/

7.Pytania zależne

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta.

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 85% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności

Skala ocen:

93 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

86 - 92 % = db+ (dobry plus)

79 – 85 % = db (dobry)

72 - 78% = dst+ (dostateczny plus)

65 - 71% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

rosjoznawstwo, semestr szósty, stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)