Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-RJ-S1-PNJN06]
semestr letni 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka niemieckiego [02-FL-RJ-S1-PNJN06] |
Zajęcia: |
semestr letni 2014/2015 [2014/2015L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Teresa Wolff-Kalisz |
Literatura: |
DaF kompakt A2,Sander Ilse, Braun Birgit u.a., Ernst Klett Sprachen Stuttgart 2012 /podręcznik z ćwiczeniami/ Gramatyka niemiecka z ćwiczeniami dla początkujących, Bęza St. Wyd. Szkolne PWN 2010 i materiały przygotowane przez lektora- ćwiczenia online /www.kurs-online.com, www.schubert-verlag.de/ |
Zakres tematów: |
1.Zdrowie, wizyta u lekarza o Wprowadzenie i utrwalenie podstawowego słownictwa związanego ze zdrowiem. Redagowanie krótkiej formy pisemnej na temat stanu zdrowia; opis dolegliwości o Przyswojenie słownictwa dotyczącego specjalizacji lekarskich, leczenia chorób, ich nazewnictwo, terminologia dot. ubezpieczenia społecznego. Pisemne wypełnianie formularza pacjenta (leksyka: choroby, słownictwo używane w przychodni lekarskiej) o Rozumienie zaleceń lekarskich oraz opisów zażywania leków, dawkowania, działań niepożądanych 2.Monachium o Przybliżenie informacji o historii miasta, zabytkach, atrakcjach turystycznych, święcie Oktoberfest o Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. o Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego z wykorzystaniem materiałów audio i video o przygotowanie prezentacji pisemnej i ustnej na temat wybranego święta regionalnego o Prognoza pogody - rozumienie głównych informacji zamieszczonych w przekazach radiowych, tekstach zawierających ilustracje -słownictwo i struktury związane z opisem pogody, temperatury o Zakupy w centrum handlowym - formułowanie i odczytywanie komunikatów w supermarkecie. Prowadzenie rozmów klient/sprzedawca – utrwalenie słownictwa związanego z tematem- promocje, oferty sprzedaży, wyprzedaże, wymiana towaru itp.) 3. Wiedeń o Przybliżenie informacji o historii miasta, wypowiadanie się na temat zabytków, atrakcji turystycznych o Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego - rozumienie głównych informacji zawartych w ulotce turystycznej, przewodniku o Wypowiadanie się na temat przygotowań do podróży o Wypowiadanie się na temat możliwości noclegu o Formułowanie pytań dotyczących możliwości noclegu, pytań o dojazd w określone miejsce, o środek lokomocji, rodzaj biletu o Opisywanie znanych miejsc o Podawanie wskazówek dotyczących dojścia, dojechania w określone miejsce –opisywanie trasy Gramatyka: 1.Czasownik o Czasowniki regularne i nieregularne w czasie teraźniejszym Präsens, przeszłym Präteritum i Perfekt o Czasowniki z dopełnieniem w III przypadku o Czasowniki modalne - znaczenie i użycie w Präteritum o Konstrukcja brauchen …. nicht/kein ….. zu + bezokolicznik 2.Zdania warunkowe ze spójnikiem wenn – szyk wyrazów w zdaniu podrzędnie złożonym 3.Zdania czasowe ze spójnikiem als, seit(dem), bis 4. Szyk wyrazów w zdaniach ze spójnikami darum, deshalb, deswegen, daher 5.Przymiotnik - odmiana po rodzajniku określonym, nieokreślonym i bez rodzajnika, po zaimku pytającym welch-, zaimku wskazującym dies- zzimkach nieokreslonych 6. Zdrobnienia /Diminutiva/ 7.Pytania zależne |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta. Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 85% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności Skala ocen: 93 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 86 - 92 % = db+ (dobry plus) 79 – 85 % = db (dobry) 72 - 78% = dst+ (dostateczny plus) 65 - 71% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
rosjoznawstwo, semestr szósty, stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.