Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (sem. 4) 06-PE-EWP-N1-36.3
semestr letni 2014/2015
seminarium, grupa nr 4

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium (sem. 4) 06-PE-EWP-N1-36.3
Zajęcia semestr letni 2014/2015 (2014/2015L) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Alicja Żywczok
Literatura:

Brzeziński J.: Elementy metodologii badań psychologicznych. Warszawa 1984.

Denzin N., Lincoln Y.: Metody badań jakościowych. T.I. Warszawa 2010.

Gerstmann S.: Rozmowa i wywiad w psychologii. Warszawa 1985.

Gibbs G.: Analizowanie danych jakościowych. Warszawa 2011.

Góralski A.: Metody badań pedagogicznych. Warszawa 1994.

Góralski A.: Metody opisu i wnioskowania statystycznego w psychologii i pedagogice. Warszawa 1976.

Hajduk Z.: Ogólna metodologia nauk. Lublin 2000.

Juszczyk S.: Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice 2005.

Kamiński S.: Nauka i metoda. Pojęcie nauki i klasyfikacja nauk. Lublin 1998.

Kruger H.: Metody badań w pedagogice. Gdańsk 2007.

Kruger H.: Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. Gdańsk 2005.

Kubinowski M., Nowak M. (red.): Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Kraków 2006.

Lewowicki T. (red.): Dylematy metodologiczne pedagogiki. Warszawa – Cieszyn 1995.

Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999.

Mayntz R., K. Holm, P. Hubner: Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej. Warszawa 1985.

Nowak A.: Metoda biograficzna w badaniach pedagogicznych. [W:] Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998.

Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Warszawa 1995.

Palka S. (red.): Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk 2010, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk 2006.

Palka S.: Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1998.

Pieter J.: Z zagadnień pracy naukowej. Wrocław 1974.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001.

Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1998.

Pilch T.: Zasady badań społecznych. Warszawa 1995.

Pilkiewicz M.: Techniki socjometryczne. Wprowadzenie do badań. [W:] Materiały do nauczania psychologii. Red. L. Wołoszynowa. Seria III, T.II. Metody badań psychologicznych. Warszawa 1973.

Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1995.

Śliwerski B. (red.): Pedagogika. T II. Pedagogika wobec edukacji, polityki i badań naukowych. Gdańsk 2006.

Urbaniak-Zając D., Piekarski J. (red.): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2003.

Wallon P., Cambier A., Engelhart D.: Rysunek dziecka. Warszawa 1993.

Włodarek J., Ziółkowski M.: Metoda biograficzna w socjologii. Warszawa 1990.

Wright H.F.: Obserwacyjne metody badania dziecka. [W:] Podręcznik metod badania rozwoju dziecka. Red. P.H. Mussen. T I. Warszawa 1970.

Wroczyński R., Pilch T. (red.): Metodologia pedagogiki społecznej. Wrocław 1974.

Zaborowski Z.: Wstęp do metodologii badań pedagogicznych. Wrocław 1973.

Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. Warszawa 1995.

Zaręba E.: Badania empiryczne ilościowe i jakościowe w pedagogice. [W:] Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998.

Żechowska B. (red.): Z metodologicznych i empirycznych problemów pedagogiki. Katowice 1990.

Zakres tematów:

1. Definiowanie terminów w naukach humanistycznych i społecznych ( treść pojęć, operacjonalizacja, rodzaje definicji, zastosowanie pojęć w badaniach społecznych.

2. Omówienie formalnej strony pracy licencjackiej i jej użyteczności społecznej.

3. Etyczne aspekty pracy naukowej: samodzielność, uczciwość i kreatywność na wszystkich etapach przygotowania pracy licencjackiej.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, rozmowa, konsultacja.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie będzie podlegać zaangażowanie studenta na seminarium, frekwencja na zajęciach oraz postępy w przygotowaniu pracy licencjackiej (podstawą zaliczenia czwartego semestru jest ukończenie całości pracy).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.