Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia pozytywna w zarządzaniu [35-ZA-S1-KM-PSPOZ] semestr letni 2015/2016
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia pozytywna w zarządzaniu [35-ZA-S1-KM-PSPOZ]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 36
Prowadzący: Małgorzata Chrupała-Pniak
Literatura:

Czapiński J. (red.). (2004). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile życia i cnotach człowieka. Warszawa: PWN.

Goleman D., Boyatzis R. McKee A. (2002). Naturalne przywództwo. Wrocław- Warszawa: Jacek Santorski Wydawnictwo Biznesowe.

Haidt J. (2007). Szczęście. Od mądrości starożytnych po koncepcje współczesne. Gdańsk: GWP.

Linley P., Joseph S. (red.). (2007). Psychologia pozytywna w praktyce. Warszawa: PWN.

Linley P., Harrington S., Garcea N., (2013). The Oxford Handbook of Positive Psycholoy at Work. Oxford University Press.

Luthans F., Youssef C.M., Avolio B.J. (2007). Psychological Capital. Developing the Human Competitive Edge. Oxford University Press

Seligman M. (1997). Optymizmu można sie nauczyć. Jak zmienić swoje myślenie i swoje życie. Poznań: Media Rodzina.

Seligman M. (2010). Co możesz zmienić, a czego nie możesz... Poznań: Media Rodzina.

Wellin, M. (2013). Zarządzanie kontraktem psychologicznym. Zaangażowanie pracowników w zwiększenie efektywności firmy. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer Business.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne. Rola psychologii pozytywnej w pracy.

2. Nowy kontrakt psychologiczny.

3. Kapitał psychologiczny i autodeterminacja a zaangażowanie pracowników.

4. Wpływ społeczny i kierowniczy a dobrostan.

5. Podleganie władzy a dobrostan pracowniczy.

6. Przywództwo transformacyjne – osobowościowe i organizacyjne uwarunkowania.

7. Rola emocji w osiąganiu dobrostanu.

8. Samoocena i pozytywne przekonania na swój temat a pełnienie ról zawodowych i organizacyjnych.

9. Programy równowagi praca - życie (2 spotkania).

11. Pozytywne zachowania wykraczające poza rolę organizacyjną.

12. Profilaktyka wypalenia w pracy.

13. W kierunku pozytywnej organizacji.

14. Podsumowanie zajęć i zaliczenia.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia realizowane są poprzez dyskusje grupowe i moderowane, analizę eksperymentów i gier zespołowych oraz symulacje zachowań organizacyjnych.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie ciągłej podlegają wypowiedzi studenta w czasie dyskusji w oparciu o literaturę, poziom zaangażowania podczas zajęć w gry zespołowe i analizę eksperymentów.

Dodatkowo na zaliczenie student opracowuje indywidualny pisemny projekt na zadany temat.

Ocena z projektu jest ustalona na podstawie zgodności projektu z wymaganiami formalnymi, terminowości i jakości merytorycznej pracy.

Uwagi:

Zarządzanie - 4 semestr /studia stacj. I st./

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)