Psychologia pozytywna w zarządzaniu [35-ZA-S1-KM-PSPOZ]
semestr letni 2015/2016
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia pozytywna w zarządzaniu [35-ZA-S1-KM-PSPOZ] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | 36 |
Prowadzący: | Małgorzata Chrupała-Pniak |
Literatura: |
Czapiński J. (red.). (2004). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile życia i cnotach człowieka. Warszawa: PWN. Goleman D., Boyatzis R. McKee A. (2002). Naturalne przywództwo. Wrocław- Warszawa: Jacek Santorski Wydawnictwo Biznesowe. Haidt J. (2007). Szczęście. Od mądrości starożytnych po koncepcje współczesne. Gdańsk: GWP. Linley P., Joseph S. (red.). (2007). Psychologia pozytywna w praktyce. Warszawa: PWN. Linley P., Harrington S., Garcea N., (2013). The Oxford Handbook of Positive Psycholoy at Work. Oxford University Press. Luthans F., Youssef C.M., Avolio B.J. (2007). Psychological Capital. Developing the Human Competitive Edge. Oxford University Press Seligman M. (1997). Optymizmu można sie nauczyć. Jak zmienić swoje myślenie i swoje życie. Poznań: Media Rodzina. Seligman M. (2010). Co możesz zmienić, a czego nie możesz... Poznań: Media Rodzina. Wellin, M. (2013). Zarządzanie kontraktem psychologicznym. Zaangażowanie pracowników w zwiększenie efektywności firmy. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer Business. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. Rola psychologii pozytywnej w pracy. 2. Nowy kontrakt psychologiczny. 3. Kapitał psychologiczny i autodeterminacja a zaangażowanie pracowników. 4. Wpływ społeczny i kierowniczy a dobrostan. 5. Podleganie władzy a dobrostan pracowniczy. 6. Przywództwo transformacyjne – osobowościowe i organizacyjne uwarunkowania. 7. Rola emocji w osiąganiu dobrostanu. 8. Samoocena i pozytywne przekonania na swój temat a pełnienie ról zawodowych i organizacyjnych. 9. Programy równowagi praca - życie (2 spotkania). 11. Pozytywne zachowania wykraczające poza rolę organizacyjną. 12. Profilaktyka wypalenia w pracy. 13. W kierunku pozytywnej organizacji. 14. Podsumowanie zajęć i zaliczenia. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia realizowane są poprzez dyskusje grupowe i moderowane, analizę eksperymentów i gier zespołowych oraz symulacje zachowań organizacyjnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie ciągłej podlegają wypowiedzi studenta w czasie dyskusji w oparciu o literaturę, poziom zaangażowania podczas zajęć w gry zespołowe i analizę eksperymentów. Dodatkowo na zaliczenie student opracowuje indywidualny pisemny projekt na zadany temat. Ocena z projektu jest ustalona na podstawie zgodności projektu z wymaganiami formalnymi, terminowości i jakości merytorycznej pracy. |
Uwagi: |
Zarządzanie - 4 semestr /studia stacj. I st./ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.