Globalne procesy społeczne [05-SO-S2-GPS]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Globalne procesy społeczne [05-SO-S2-GPS] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 29 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Grzegorz Libor |
Literatura: |
Banaszkiewicz M., Wąż w raju. Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kraków, 2011. Budyta-Budzyńska M., Socjologia narodu i konfliktów etnicznych, Warszawa, 2010. Chodak J., Teorie rewolucji w naukach społecznych, Lublin, 2012. Connell R., Socjologia płci, Warszawa, 2013. Czech F., Koszmarne scenariusze. Socjologiczne studium konstruowania lęku w dyskursie globalizacyjnym, Kraków, 2010. Czubaj M., Drozda J., Myszkorowski J., Postfutbol, WNK, 2012. Giddens A., Przemiany intymności, Warszawa, 2007. Jelonek A. W., Glinka B., Zarządzanie międzykulturowe, Kraków, 2011. Maffesoli M., Czas plemion, Warszawa, 2008. Paleczny T., Nowe ruchy społeczne, Kraków, 2010. Pomieciński A., Chwieduk A., Francuska antropologia kulturowa wobec problemów współczesnego świata, Warszawa, 2008. Skawińska E., Kapitał społeczny w rozwoju regionu, Warszawa, 2012. Urry J., Socjologia mobilności, Warszawa, 2009. Zarycki T., Peryferie, Warszawa, 2010. Zwoliński A., Szczęście brutto, Kraków, 2013. |
Zakres tematów: |
1. Wybrane koncepcje przemian rewolucyjnych w socjologii; 2. Problemy współczesnego świata we francuskiej myśli socjol,; 3. Globalizacja jako gra o sumie zerowej ? 4. Rola i znaczenie szczęścia w zglobalizowanym świecie; 5. Płeć biologiczna i kulturowa w perspektywie rozwojowej; 6. Tożsamość seksualna współczesnego człowieka; 7. Nowy wymiar mobilizacji społecznej; 8. Koncepcja Maffesolego w świetle globalnych przemian; 9. Społeczeństwa w ruchu – szanse i zagrożenia; 10. Narody i konflikty etniczne; 11. Globalny kapitał społeczny; 12. Ludologia jako przykład analizy wybranych procesów społecznych; 13. Globalizacja a glokalizacja sportu; 14. Zróżnicowanie kulturowe w teoriach zarządzania; 15. Globalizacja lęku i strachu; 16. Paranormalność jako forma anormalności społecznej; 17. Magiczny świat – o roli magii we współczesnym świecie; 18. Dziwnologia Wisemana; 19. Duchowy przełom a rozwój osobisty; 20. Wybrane koncepcje z zakresu gier komputerowych; 21. Muzyka jako część społecznego świata; 22. Ekonomia niesprawiedliwości Stiglitza; |
Metody dydaktyczne: |
1. Test ze znajomości koncepcji i teorii zaprezentowanych i omówionych podczas zajęć. Test składa się z 10 pytań, jednokrotnego wyboru. 2. Przygotowanie do zajęć i aktywny w nich udział. Nieprzygotowanie większości grupy oznacza kolokwium, którego wyniki uwzględnione zostaną przy wystawianiu oceny końcowej. 3. Prowadzący zajęcia prowadzi listę obecności. Obecność sprawdzana jest na każdych zajęciach łącznie z pierwszymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Test ze znajomości koncepcji i teorii zaprezentowanych i omówionych podczas zajęć. Test składa się z 10 pytań, jednokrotnego wyboru. (40%) 10 – 9 pkt – ocena BDB 8 pkt – ocena DB + 7 pkt – ocena DB 6 pkt – ocena DST + 5 – ocena DST Przygotowanie do zajęć i aktywny w nich udział. Nieprzygotowanie większości grupy oznacza kolokwium, którego wyniki uwzględnione zostaną przy wystawianiu oceny końcowej. (30%) Powyżej 90% ogółu zajęć – ocena 5 Od 80% do 89% ogółu zajęć – ocena 4,5 Od 70% do 79% ogółu zajęć – ocena 4 Od 60% do 69% ogółu zajęć – ocena 3,5 Od 50% do 59% ogółu zajęć – ocena 3 Studenci dostarczają opracowanie wybranej na początku semestru książki. Każdy rozdział książki powinien mieć własne podsumowanie i zwracać uwagę na najważniejsze przedstawione w nim tezy. Wykładowca może zadać dodatkowe pytania dot. treści książki, a także poprosić studenta / studentów o zajęcie stanowiska wobec prezentowane w książce problemu. (30%) |
Uwagi: |
3 semestr, Zarządzanie pracą socjalną i ekonomia społeczna (stacjonarne II stopnia) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.