Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-ANG-A2.3] semestr zimowy 2015/2016
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-ANG-A2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 148
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Bogumiła Bober
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

C. Latham-Koenig, C. Oxenden, P. Seligson. English File Pre-intermediate Student’s Book with DVD-ROM third edition. Oxford University Press, 2012, Workbook

Literatura uzupełniająca:

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW:

http//el.us.edu.pl/upgow/course/index php?categoryid=33

E-lektorat-język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

S. Clarke. Macmillan English Grammar In Context. Macmillan, 2008

materiały własne przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

1. Wyrażanie zakazu, powinności, obowiązku – użycie must/ mustn’t, have to / don’t have to.

2. Nauka języka obcego – wypowiadanie się na temat trudności / własnych doświadczeń.

3. Opisywanie osobowości, pozytywnego myślenia na podstawie tekstu „A Pessimist Plays a Pessimist”

4. Zastosowanie will/ won’t w kontekście obietnic, przyrzeczeń

5. Powtórzenie form czasownikowych: teraźniejszych, przeszłych, przyszłych na podstawie tematyki „interpretacja snów”

6. Zastosowanie formy gerundialnej oraz bezokolicznikowej czasowników odnośnie tematyki: „poznanie rodziców dziewczyny, z którą się spotykam”

7. Użycie have to, don’t have to, must, mustn’t w opisie zagadnienia “Learn a language in a month”

8. Poszerzenie zakresu leksyki o praktyczne wyrażenia, zwroty na temat: w aptece, ”

pytanie o drogę

9. Opisywanie zachowań ludzkich w sytuacjach kryzysowych – wypowiadanie się na temat zdarzeń hipotetycznych w teraźniejszości i przyszłości (II okres warunkowy).

10. Leksyka z zakresu świata przyrody (zwierzęta).

11. Podejmowanie decyzji – dylematy. Wyrażanie niezdecydowania (użycie may / might).

12. Mówienie o problemach na podstawie artykułu w prasie, udzielanie rady (użycie should / shouldn’t).

13. Użycie czasu present perfect z wyrazami since i for

Umiejętności:

wypowiadanie się w formie ustnej lub pisemnej na zagadnienia poruszane na zajęciach, rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta -30 godzin. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = + db (plus dobry)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = + dst (plus dostateczny)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Testy:

z języka ogólnego pisemne (na przykład test wielokrotnego wyboru, uzupełnienie luk, rozumienie tekstu czytanego, zadanie otwarte, tłumaczenie, tworzenie wypowiedzi pisemnej)

sprawdzanie słownictwa

Praca własna:

ćwiczenia do podręcznika, ćwiczenia gramatyczne, wypracowania

Aktywność:

czynny udział w zajęciach

Wpis zaliczenia na ostatnich zajęciach w semestrze.

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych - PASMO NIESTACJONARNE; II ROK

ZJAZDY: 10.10, 24.10, 14.11, 28.11, 12.12 (2015) 16.01 (2016)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)