Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] semestr zimowy 2015/2016
lektorat, grupa nr 43

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 43 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:10 - 12:40
sala 354-355
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Zdzisław Ciuk
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

New Inside Out, S. Kay, V. Jones. Wydawnictwo Macmillan, 2013.

Literatura uzupełniająca:

Słowniki językowe i zasoby Internetu

Słownik tematyczny języka angielskiego

Podręczniki do nauki gramatyki na poziomie B2

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora z zakresu ESP.

Platforma e-learningowa UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski:

http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Zakres tematów:

1 Wypowiadanie się na temat rytuałów i wykonywania codziennych czynności na podstawie analizy tekstu „Mind Games”.

2 Zastosowanie wyrażeń frazeologicznych z czasownikiem go występującym tutaj jako rzeczownik.

3 Opisywanie nawyków w przeszłości i teraźniejszości za pomocą czasowników „will” ,”would” i konstrukcji przeszłej „used to”.

4 Małżeństwo i zawieranie związków partnerskich- konstrukcje gerundialne i bezokolicznikowe. Opowiadanie o ceremonii zawarcia związku małżeńskiego przez obywateli różnych nacji-tekst „The King and I”.

5 Wyrażanie opinii na rożny temat –wypowiedz pisemna- wyrażenia „surprisingly „In my view’ etc.

6 Opisywanie pozytywnych i negatywnych doświadczeń w jedzeniu w barze, restauracji –tekst „How to do restaurant sign language”( utrwalanie użycia i zasad czasów Prezent Perfect Simple i Prezent Perfect Continouous”)

7 Opowiadanie o żywności i nawykach żywieniowych na podstawie tekstów „I sit time to give up Meat’ oraz „What’s so Bad about the Bottled Water”?

8 Nabywanie umiejętności spójności wypowiedzi przy pomocy wyrazów „however’ „although”, „consquently”.

9 Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi formalnej: opis statystyczny- zastosowanie strony biernej, sposoby zapisywania i odczytywania cyfr w liczebnikach głównych i porządkowych, ułamkach , datach, numerach telefonów, sposoby odczytywania cyfry ‘zero”.

10 Zwroty frazeologiczne związane z umiejętnością wyrażania skargi- kolokacje i idiomy.

11 Poszerzenie słownictwa z zakresu synonimów(np. thin-slim-skinny).

• Doskonalenie umiejętności wyrażania wypowiedzi w formie pisemnej lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego lub słuchanego z zastosowaniem materiałów audio i video

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnyvh i pisemnych ( na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

z minimum 3 testów na semestr (waga 2),

z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

innych form pracy własnej studenta ( np. projekty i prezentacje).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA

[WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania;

WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia;

WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość;

WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria;

WTl: II rok Nauki o rodzinie, II i III rok Teologia, II i III rok Teologia pastoralna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)