Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 43
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 43 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:10 - 12:40
sala 354-355 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Zdzisław Ciuk |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: New Inside Out, S. Kay, V. Jones. Wydawnictwo Macmillan, 2013. Literatura uzupełniająca: Słowniki językowe i zasoby Internetu Słownik tematyczny języka angielskiego Podręczniki do nauki gramatyki na poziomie B2 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora z zakresu ESP. Platforma e-learningowa UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 |
Zakres tematów: |
1 Wypowiadanie się na temat rytuałów i wykonywania codziennych czynności na podstawie analizy tekstu „Mind Games”. 2 Zastosowanie wyrażeń frazeologicznych z czasownikiem go występującym tutaj jako rzeczownik. 3 Opisywanie nawyków w przeszłości i teraźniejszości za pomocą czasowników „will” ,”would” i konstrukcji przeszłej „used to”. 4 Małżeństwo i zawieranie związków partnerskich- konstrukcje gerundialne i bezokolicznikowe. Opowiadanie o ceremonii zawarcia związku małżeńskiego przez obywateli różnych nacji-tekst „The King and I”. 5 Wyrażanie opinii na rożny temat –wypowiedz pisemna- wyrażenia „surprisingly „In my view’ etc. 6 Opisywanie pozytywnych i negatywnych doświadczeń w jedzeniu w barze, restauracji –tekst „How to do restaurant sign language”( utrwalanie użycia i zasad czasów Prezent Perfect Simple i Prezent Perfect Continouous”) 7 Opowiadanie o żywności i nawykach żywieniowych na podstawie tekstów „I sit time to give up Meat’ oraz „What’s so Bad about the Bottled Water”? 8 Nabywanie umiejętności spójności wypowiedzi przy pomocy wyrazów „however’ „although”, „consquently”. 9 Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi formalnej: opis statystyczny- zastosowanie strony biernej, sposoby zapisywania i odczytywania cyfr w liczebnikach głównych i porządkowych, ułamkach , datach, numerach telefonów, sposoby odczytywania cyfry ‘zero”. 10 Zwroty frazeologiczne związane z umiejętnością wyrażania skargi- kolokacje i idiomy. 11 Poszerzenie słownictwa z zakresu synonimów(np. thin-slim-skinny). • Doskonalenie umiejętności wyrażania wypowiedzi w formie pisemnej lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego lub słuchanego z zastosowaniem materiałów audio i video |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnyvh i pisemnych ( na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: z minimum 3 testów na semestr (waga 2), z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), innych form pracy własnej studenta ( np. projekty i prezentacje). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: II rok Nauki o rodzinie, II i III rok Teologia, II i III rok Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.