Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 231 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Kiszka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: „New Inside Out” Advanced, Sue Kay, Vaughan Jones, Macmillan 2013 Literatura uzupełniająca: „New Inside Out” advanced ,Workbook A.J. Thomson, A.V.Martinet “A Practical English Grammar” – podręcznik + ćwiczenia, OUP 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan): 1. Wypowiadania się na tematy związane z wydawaniem i oszczędzaniem pieniędzy (stosownie wyrażeń frazeologicznych nawiązujących do tematu). 2. Identyfikowanie rejestrów wypowiedzi formalnej i nieformalnej (stosowanie przyimków w zdaniach względnych). 3. Formułowanie i stosowanie rad dotyczących sposobów oszczędzania oraz negocjowania cen w trakcie zakupów. 4. Wypowiadanie się na temat ostatnich zakupów - poszerzenie zakresu słownictwa stosowanego podczas dokonywania zakupów w oparciu o kolokacje z wyrazami „cheap” i „expensive”. 5. Relacjonowanie sposobów ograniczenia zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów w oparciu o tekst na temat organizacji Freecycle. 6. Formułowanie odpowiedzi w korespondencji mailowej (utrwalenie zasad stosowania przedimków określonych i nieokreślonych). 7. Doskonalenie umiejętności negocjowania cen i dobijania targu (stosowanie funkcji językowych: zwracanie się z prośbą, składanie propozycji i wyrażanie zgody). 8. Rozróżnianie odmian języka angielskiego (brytyjskiej i amerykańskiej) i stosowanie właściwej pisowni i leksyki dla danej odmiany (centre vs center; undergrund vs subway). 9. Wyrażanie opinii o pracy ludzkiego mózgu w oparciu o podane fakty oraz na temat gier logicznych; identyfikowanie wyrazów z negatywnymi konotacjami (np. decay, sensonrshop, sarcastic) i ich zastosowanie z zdaniach. 10. Wypowiadanie się temat doznań zmysłowych z zastosowaniem czasowników: „feel”, „taste”, „smell”, „hear” i „sense”, z uwzględnieniem różnych znaczeń wyrazów: „observe”, „recognise” oraz „see”. 11. Dyskusja na temat problemów związanych z posiadaniem zwierząt domowych w oparciu o tekst „The Canine Cruncher”; konstruowanie wypowiedzi z wykorzystaniem imiesłowów czasu teraźniejszego i przeszłego (Seeing it, Encouraged to do it, Having seen it). 12. Zastosowanie wyrażeń frazeologicznych zbudowanych w oparciu o wyraz „mind” w różnych sytuacjach np. wyrażanie prośby (np. Do you mind if) lub ostrzeżenia (Mind how you) itp. 13. Reagowanie na prośby wyrażane w sposób nieformalny i formalny, oraz formułowanie próśb w różnych rejestrach wypowiedzi ustnej. 14. Formułowanie odpowiedzi odmownej na prośby zawarte w korespondencji mailowej. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.