Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] semestr zimowy 2015/2016
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 231
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Kiszka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

„New Inside Out” Advanced, Sue Kay, Vaughan Jones, Macmillan 2013

Literatura uzupełniająca:

„New Inside Out” advanced ,Workbook

A.J. Thomson, A.V.Martinet “A Practical English Grammar” – podręcznik + ćwiczenia, OUP 2010

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan):

1. Wypowiadania się na tematy związane z wydawaniem i oszczędzaniem pieniędzy (stosownie wyrażeń frazeologicznych nawiązujących do tematu).

2. Identyfikowanie rejestrów wypowiedzi formalnej i nieformalnej (stosowanie przyimków w zdaniach względnych).

3. Formułowanie i stosowanie rad dotyczących sposobów oszczędzania oraz negocjowania cen w trakcie zakupów.

4. Wypowiadanie się na temat ostatnich zakupów - poszerzenie zakresu słownictwa stosowanego podczas dokonywania zakupów w oparciu o kolokacje z wyrazami „cheap” i „expensive”.

5. Relacjonowanie sposobów ograniczenia zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów w oparciu o tekst na temat organizacji Freecycle.

6. Formułowanie odpowiedzi w korespondencji mailowej (utrwalenie zasad stosowania przedimków określonych i nieokreślonych).

7. Doskonalenie umiejętności negocjowania cen i dobijania targu (stosowanie funkcji językowych: zwracanie się z prośbą, składanie propozycji i wyrażanie zgody).

8. Rozróżnianie odmian języka angielskiego (brytyjskiej i amerykańskiej) i stosowanie właściwej pisowni i leksyki dla danej odmiany (centre vs center; undergrund vs subway).

9. Wyrażanie opinii o pracy ludzkiego mózgu w oparciu o podane fakty oraz na temat gier logicznych; identyfikowanie wyrazów z negatywnymi konotacjami (np. decay, sensonrshop, sarcastic) i ich zastosowanie z zdaniach.

10. Wypowiadanie się temat doznań zmysłowych z zastosowaniem czasowników: „feel”, „taste”, „smell”, „hear” i „sense”, z uwzględnieniem różnych znaczeń wyrazów: „observe”, „recognise” oraz „see”.

11. Dyskusja na temat problemów związanych z posiadaniem zwierząt domowych w oparciu o tekst „The Canine Cruncher”; konstruowanie wypowiedzi z wykorzystaniem imiesłowów czasu teraźniejszego i przeszłego (Seeing it, Encouraged to do it, Having seen it).

12. Zastosowanie wyrażeń frazeologicznych zbudowanych w oparciu o wyraz „mind” w różnych sytuacjach np. wyrażanie prośby (np. Do you mind if) lub ostrzeżenia (Mind how you) itp.

13. Reagowanie na prośby wyrażane w sposób nieformalny i formalny, oraz formułowanie próśb w różnych rejestrach wypowiedzi ustnej.

14. Formułowanie odpowiedzi odmownej na prośby zawarte w korespondencji mailowej.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia

w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA

[WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania;

WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia;

WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość;

WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria;

WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)