Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 16
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 16 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 14:00 - 16:00
sala 624 Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: •Latham-Koenig,Ch. Oxenden, C. 2013. English File Intermediate Student’s Book 3rd Edition. OUP literatura uzupełniająca: •English File intermediate Workbook. 2013.OUP •Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing •Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan • Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford) 1. Wypowiadanie się na temat jedzenia i jego opisywanie (zastosowanie rzeczowników i przymiotników związanych z tematem np. frozen vegetables, tinned fish, ready-made meal) oraz dyskusja na temat ulubionego jedzenia i nawyków żywieniowych ( wykorzystanie czasu Simple Present, powtórzenie przysłówków częstotliwości, np. zadawanie pytania How often do you eat fish?, zastosowanie czasowników frazalnych cut down on, cut out). 2. Poszerzenie słownictwa z zakresu jedzenia, rodzajów potraw, sposobów przygotowania jedzenia, doskonalenie wymawiania długich i krótkich samogłosek na przykładzie leksyki związanej z jedzeniem, np. beef, grilled, salmon, raw, cook. 3. Wypowiadanie się na temat wpływu jedzenia na nasze samopoczucie na podstawie tekstu ‘Mood food’ (poszerzenie słownictwa związanego z wartością odżywczą pożywienia, np. carbohydrates, proteins, tworzenie przymiotników od rzeczowników i czasowników, np.stress – stressful, wake-awake, zastosowanie wyrażenia idiomatycznego feel down). 4. Dyskutowanie na temat pracy w restauracji (zastosowanie czasu Simple Present, czasu Continuous Present, wykorzystanie czasowników statycznych, np. prefer, love, believe. 5. Formułowanie opinii na temat statystyk dotyczących obecnego i przyszłego życia rodzinnego (zastosowanie wyrażenia going to, czasu Continuous Present, Simple Future, wykorzystanie frazy I think/I don’t think....should). 6. Dyskusja na temat modelu rodziny i relacji w rodzinie na podstawie analizy tekstów ‘Younger brother or only child” i ‘ Birth order’ (zastosowanie konstrukcji each other, wykorzystanie przymiotników opisujących osobowość, np. sociable, responsible, aggressive, immature, użycie przedrostków tworzących przeczenia, przymiotników złożonych, np. hard-working, self-confident, zwrócenie uwagi na zjawisko false friends, np. sympathetic - nice). 7. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opisu osoby (wykorzystanie przymiotników i przysłówków modyfikujących przymiotniki, np quite, very). 8. Nabywanie umiejętności reagowania na czyjąś wypowiedź (wyrażanie zdziwienia, zainteresowania, współczucia, np. How fantastic! What a pity! Really?, zastosowanie wtrąceń typu you know, I mean). 9. Rozwijanie zasobu słownictwa z zakresu tematu ‘pieniądze’ (zastosowanie czasowników np. can’t afford, invest, owe, rzeczowników np. loan, cash machine, wyrażeń z przyimkami, np. pay in cash, invest in property, get in debt). 10. Dyskutowanie na temat przyzwyczajeń związanych z wydawaniem pieniędzy (utrwalenie konstrukcji czasu teraźniejszego, przyszłego, zastosowanie czasowników frazalnych, np. pay back, zastosowanie wyrażeń nieformalnych, np. haven’t got a clue, zastosowanie czasu Present Perfect Simple, wykorzystanie przysłówków np. already, ever, yet,). 11. Wypowiadanie się na temat jak osiągnąć sukces finansowy w życiu, na podstawie analizy tekstu ‘The millionaire with a secret’( zastosowanie czasów Present Perfect Simple, Past Simple, utrwalenie form czasowników nieregularnych). 12. Opowiadanie o podróży na podstawie tekstu ‘TV presenter’s Amazon challenge’ (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous), tworzenie i odgrywanie dialogów dotyczących trwania i dokonania różnych czynności codziennych, np. jak długo znasz swojego przyjaciela, czego się ostatnio nauczyłeś (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous, używanie wyrażeń since i for). 13. Opisywanie stanów emocjonalnych (użycie przymiotników o mocnym znaczeniu, tzw. strong adjectives, np. tired-exhausted, funny-hilarious). 14. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: email (zastosowanie stylu nieformalnego, stosowanie wyrażeń kolokwialnych, np. Thanks for having me, That’s all for now). •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 30 godz. pracy własnej studenta. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, systematyczne sprawdzanie leksyki. Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1), Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WBiOŚ: Biologia II rok, Biotechnologia II rok,Ochrona Środowiska II rok; WMFiCh: Chemia I rok, Technologia chemiczna I rok, Informatyka stosowana I rok, Matematyka I rok, Biofizyka II rok, Ekonofizyka II rok, Fizyka II rok, Fizyka medyczna II rok, Fizyka techniczna II rok; WNoZ: Geografia I rok, Geologia I rok, Geologia stosowana I rok; Inżynieria Zagrożeń Środowiskowych I rok WIiNoM: Inżynieria biomedyczna I rok, Informatyka I rok, Inżynieria materiałowa I rok, Mechatronika I rok] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.