Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 18
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 18 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska |
Literatura: |
Podręcznik ‘English File’ B1, Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, wyd. Oxford University Press 2013; Literatura uzupełniająca: ‘MyGrammarLab’ B1/B2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson, 2012 ‘English Grammar in Context’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann, 2012 ‘Gramatyka Angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman, 1992 `English Grammar in Use`, R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 `A Practical English Grammar` A. J.Thomson, A.V.Martinet, wyd. Oxford University Press, 1994 dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Leksyka: The House and the Neighbourhood Gramatyka: Present and Future Tenses |
Zakres tematów: |
* Wypowiadanie się na temat jedzenia, gotowania i zwyczajów związanych z jedzeniem; nabywanie sprawności mówienia: przedstawianie własnego zdania na temat zdrowej żywności, jedzenia na wynos, jedzenia fast/slow food itp prowadzenie rozmowy w restauracji i na temat jedzenia poza domem, dyskutowanie w grupach o tym, którego państwa kuchnia jest najlepsza, a także, kto lepiej gotuje: mężczyźni czy kobiety, itp. *Opisywanie życia w rodzinie dużej, małej, wielopokoleniowej, przedstawianie zmian zachodzących w rodzinie w związku ze zmianami ekonomicznymi, zabieranie głosu w dyskusji na temat rodzeństwa i jego braku; zachowania językowe w sytuacji: odwiedzania rodziców przez dorosłe dzieci: wyrażenia typowe dla social English przy stole oraz w rozmowie o pracy; *Opisywanie zdarzeń obecnych ( użycie czasów present simple i continuous z zastosowaniem action and non-action verbs); wyrażanie czynności przyszłych za pomocą różnych struktur typu: present continuous, be going to, operatora will/ won’t; zastosowanie wyrażenia: each other w dialogach *Leksyka zgodnie z zagadnieniami tematycznymi dyktowanymi podręcznikiem dla studentów: 1A – żywność i gotowanie, 1B: rodzina i przymiotniki opisujące cechy charakteru. *Wyrażanie opinii na temat wydawania i oszczędzania pieniędzy oraz zwyczajów związanych z robieniem zakupów; nabywanie sprawności mówienia: przedstawianie opinii na temat pożyczania pieniędzy, kupowania drogich prezentów; prowadzenie rozmowy na temat zbyt wysokich wydatków; dyskutowanie w parach o zarabianiu pieniędzy i jak zostać milionerem; co zrobić z wygraną na loterii? – przedstawianie własnych pomysłów; zabieranie głosu w dyskusji na temat działalności charytatywnej – sposobów pozyskiwania funduszy na cele dobroczynne; opisywanie przez studenta ostatnich przeżyć w nieformalnym e-mailu; *Opisywanie zdarzeń przy użyciu czasów present perfect i present perfect continuous (z zastosowaniem for i since) oraz past simple; ćwiczenie w dialogach użycia takich przymiotników, jak: exhausted, amazed, etc. *Leksyka zgodnie z zagadnieniami tematycznymi dyktowanymi podręcznikiem dla studentów: 2A – wydawanie pieniędzy i oszczędzanie, 2B: przypadki zmieniające nasze życie. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 30 h pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie). Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych (umiejętnościowych i wiedzowych) na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (opcjonalnie) (waga 1), - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna; SzZ: Zarządzanie] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.