Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 26
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 26 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:10 - 12:40
sala 234 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Kluczka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate - third edition Student’s Book, Oxford University Press 2014 - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate – third edition Workbook, Oxford University Press 2014 Literatura uzupełniająca: - Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2010 - Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012 - Vince M., Macmillan English Grammar in Context, Intermediate, Macmillan 2012 - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora - E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (English File Intermediate - third edition, Oxford University Press) 1. Omawianie zagadnień związanych z nawykami żywieniowymi, gotowaniem i przygotowywaniem posiłków - rozwijanie leksyki z tego zakresu. Rozmowa na temat ulubionego jedzenia i nawyków żywieniowych (użycie czasu Present Simple, przysłówków częstotliwości oraz czasowników złożonych np. cut down on). 2. Zabieranie głosu w dyskusji na temat wpływu jedzenia na nasze samopoczucie na podstawie tekstu ‘Mood food’ (słowotwórstwo: tworzenie przymiotników od rzeczowników i czasowników). 3. Wypowiadanie się na temat pracy w restauracji w oparciu o wysłuchany wywiad (porównanie i użycie czasów teraźniejszych Present Simple i Present Continuous, omówienie czasowników wyrażających czynności i stany). 4. Wyrażanie opinii na temat życia rodzinnego i relacji panujących w rodzinie, analiza danych statystycznych z sondażu przeprowadzonego przez BBC. 5. Mówienie o przyszłości (zastosowanie różnych form odnoszących się do przyszłości: be going to, will/shall, czas Present Continuous). 6. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opisywanie osoby (użycie przymiotników opisujących osobowość człowieka oraz przysłówków modyfikujących przymiotniki; słowotwórstwo: użycie przedrostków do tworzenia przymiotników o znaczeniu przeciwnym). 7. Nabywanie umiejętności reagowania na czyjąś wypowiedź (wyrażanie zdziwienia, zainteresowania, współczucia, itp.). 8. Omawianie zagadnień dotyczących kwestii finansowych. Opisywanie własnych nawyków i upodobań związanych z wydawaniem i oszczędzaniem pieniędzy. Rozwijanie zasobu słownictwa z dziedziny finansów. Użycie czasu Present Perfect z przysłówkami: ever, just, already, yet. 9. Prowadzenie biznesu - analiza tekstu ‘The millionaire with a secret’ (porównanie użycia czasów Present Perfect Simple i Past Simple, utrwalenie form czasowników nieregularnych). 10. Wypowiadanie się na temat własnych osiągnięć i niezwykłych doświadczeń na podstawie tekstu opisującego wyczyn uczestniczki akcji charytatywnej (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous). 11. Opowiadanie o doświadczeniach życiowych związanych z odbytymi podróżami; opisywanie stanów emocjonalnych (użycie mocnych przymiotników tzw. ‘strong adjectives’). 12. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: email - styl nieformalny. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30h. Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności i wiedzę) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna; SzZ: Zarządzanie] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.