Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 36
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 36 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 12:00 - 13:30
sala 107 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Izabela Olkuska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden:"English File” 3E, B1, OUP 2013. Literatura uzupełniająca: R. Murphy: ”English Grammar in Use” Intermediate, CUP 2010 BJ Thomas: “Intermediate vocabulary”, Nelson Ltd, 1990. M. Vince: “Intermediate Language Practice”, Heinemann ELT, 1998. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=34 E-lektorat- język angielski: el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 |
Zakres tematów: |
1. Wypowiadanie się na temat jedzenia i jego opisywanie (zastosowanie rzeczowników i przymiotników związanych z tematem np. frozen vegetables, tinned fish, ready-made meal) oraz dyskusja na temat ulubionego jedzenia i nawyków żywieniowych ( wykorzystanie czasu Simple Present, powtórzenie przysłówków częstotliwości, np. zadawanie pytania How often do you eat fish?, zastosowanie czasowników frazalnych cut down on, cut out). 2. Poszerzenie słownictwa z zakresu jedzenia, rodzajów potraw, sposobów przygotowania jedzenia, doskonalenie wymawiania długich i krótkich samogłosek na przykładzie leksyki związanej z jedzeniem, np. beef, grilled, salmon, raw, cook. 3. Wypowiadanie się na temat wpływu jedzenia na nasze samopoczucie na podstawie tekstu ‘Mood food’ (poszerzenie słownictwa związanego z wartością odżywczą pożywienia, np. carbohydrates, proteins, tworzenie przymiotników od rzeczowników i czasowników, np.stress – stressful, wake-awake, zastosowanie wyrażenia idiomatycznego feel down). 4. Dyskutowanie na temat pracy w restauracji (zastosowanie czasu Simple Present, czasu Present Continuous, wykorzystanie czasowników statycznych, np.prefer, love, believe. 5. Formułowanie opinii na temat statystyk dotyczących obecnego i przyszłego życia rodzinnego (zastosowanie wyrażenia going to, czasu Present Continuous, Simple Future, wykorzystanie frazy I think/I don’t think....should). 6. Dyskusja na temat modelu rodziny i relacji w rodzinie na podstawie analizy tekstów ‘Younger brother or only child” i ‘ Birth order’ (zastosowanie konstrukcji each other, wykorzystanie przymiotników opisujących osobowość, np. sociable, responsible, aggressive, immature, użycie przedrostków tworzących przeczenia, przymiotników złożonych, np. hard-working, self-confident, zwrócenie uwagi na zjawisko false friends, np. sympathetic - nice). 7. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opisu osoby (wykorzystanie przymiotników i przysłówków modyfikujących przymiotniki, np. quite, very). 8. Nabywanie umiejętności reagowania na czyjąś wypowiedź (wyrażanie zdziwienia, zainteresowania, współczucia, np. How fantastic! What a pity! Really?,zastosowanie wtrąceń typu you know, I mean). 9. Rozwijanie zasobu słownictwa z zakresu tematu ‘pieniądze’ (zastosowanie czasowników np. can’t afford, invest, owe, rzeczowników np.loan, cashmachine, wyrażeń z przyimkami, np. pay in cash, invest in property, get in debt). 10. Dyskutowanie na temat przyzwyczajeń związanych z wydawaniem pieniędzy (utrwalenie konstrukcji czasu teraźniejszego, przyszłego, zastosowanie czasowników frazalnych, np. payback, zastosowanie wyrażeń nieformalnych, np. haven’t got a clue, zastosowanie czasu Present Perfect Simple, wykorzystanie przysłówków np. already, ever, yet,). 11. Wypowiadanie się na temat jak osiągnąć sukces finansowy w życiu, na podstawie analizy tekstu ‘The millionaire with a secret’( zastosowanie czasów Present Perfect Simple, Past Simple, utrwalenie form czasowników nieregularnych). 12. Opowiadanie o podróży na podstawie tekstu ‘TV presenter’s Amazon challenge’ (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous), tworzenie i odgrywanie dialogów dotyczących trwania i dokonania różnych czynności codziennych, np. jak długo znasz swojego przyjaciela, czego się ostatnio nauczyłeś (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous, używanie wyrażeń since i for). 13. Opisywanie stanów emocjonalnych (użycie przymiotników o mocnym znaczeniu, tzw. Strong adjectives, np. tired-exhausted, funny-hilarious). 14. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: email (zastosowanie stylu nieformalnego, stosowanie wyrażeń kolokwialnych, np. Thanks for having me, That’ s all for now). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta, obejmującej 30 godzin. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w małych grupach, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2): - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Do średniej wliczane są oceny niedostateczne. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna; SzZ: Zarządzanie] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.